پسر جوانی که ادعا می کرد لوازم خانگی را به قیمتی مناسب می فروشد بعد از دریافت پول از طعمه هایش بسته های آجر به آنها تحویل می داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، چندی قبل مردی به دادسرای شهر ری رفت و با طرح شکایت از پسری جوان، گفت: در جریان خرید لوازم خانگی فریب او را خورده و  2 میلیون تومان از او کلاهبرداری شده است.
مالباخته در تشریح این ماجرا گفت: چند روز قبل در یکی از روزنامه ها با آگهی فروش لوازم خانگی و صوتی- تصویری روبرو شدم که شرایط خوبی برای فروش این وسایل اعلام شده بود. وقتی با شماره تلفن اعلام شده تماس گرفتم و قیمت یخچال را پرسیدم قیمت اعلام شده حدود یکصد هزار تومان از قیمت بازار پایین تر بود. به همین دلیل یک دستگاه یخچال سفارش دادم. فروشنده ادعا کرد به دلیل انجام تعمیرات محل کارش تعطیل است و نشانی یک خیابان را به من اعلام کرد و از من خواست در آنجا منتظر دریافت یخچال باشم، من هم همراه با دو میلیون تومان پول در آنجا منتظر شدم تا اینکه سوار بر یک دستگاه وانت بار سر رسید و با کمک یخچال را در خیابان به من تحویل داد و دو میلیون تومان از من گرفت. من هم خوشحال از اینکه توانستم کالای مورد نظرم را ارزان تر از قیمت بازار خریداری کنم آن را به خانه بردم اما چند ساعت بعد هنگام باز کردن جعبه یخچال با تعداد زیادی آجر روبرو شدم. این در حالی بود که کارتن یخچال با مهارت خاصی بسته بندی شده بود.
اما این مرد تنها کسی نیود که با این شیوه از او کلاهبرداری شده بود. چرا که چند روز بعد چند شهروند دیگر نیز با طرح شکایت های مشابه اعلام کردند طعمه یک کلاهبردار حرفه ای قرار گرفته انددر قبال جعبه هایی که داخل شان پر از آجر بوده میلیونها تومان پرداخت کرده اند.
بنا بر اين گزارش،شاکی با این افراد نیز برای تحویل اجناس در کوچه و خیابان قرار گذاشته بود و  پیش از آنکه آنها در جعبه های اجناس شان را باز کنند از آنجا گریخته بود.
این موضوع نشان می داد متهم پرونده یک کلاهبردار حرفه ای است. در چنین شرایطی تجسس ها در این باره ادامه یافت و با انجام عملیات چهره نگاری وارد مرحله تازه ای شد. با گذشت چند روز از گشوده شدن پرونده یکی از شاکیان سراسمه خود را به کلانتری شهر ری رساند و گفت متهم را حین ورود به خانه ای مسکونی در منطقه شهرری دیده است.
این سرنخ کافی بود تا ماموران نقشه دستگیری متهم تحت تعقیب را طراحی و اجرا کنند. جوان دستگیر شده بنام حمید -23 ساله- ادعا  می کرد از همه چیز بی اطلاع است اما زمانی که مقدار زیادی جعبه لوازم خانگی و تجهیزات بسته بندی در آنجا کشف شد دیگر راهی برای کتمان واقعیت نداشت و به ناچار کلاهبرداری از دهها شهروند را بر عهده گرفت.
با انتقال حمید به کلانتری بازجویی های اولیه از او آغاز شد اما در این میان مادرش با حضور در کلانتری به دور از چشم ماموران، پرونده را سرقت کرد.  ساعتی بعد با برملا شدن این موضوع مادر حمید نیز بازداشت و به کلانتری منتقل شد. بازپرس پرونده با اعلام جزئیات این ماجرا از ادامه بازجویی ها از متهم تا مشخص شدن دیگر جرائم احتمالی وی خبر داد./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.