مدیر عامل شركت توسعه و عمران اراضی كشاورزی كشور از شناسایی 100 هزار هكتار از اراضی ملی قابل واگذاری استان آذربایجان شرقی برای اجرا و توسعه طرح های كشاورزی و دامداری خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، صفایی فرامروز در جلسه بررسی ظرفیت های شهرستان سراب در توسعه بخش كشاورزی گفت: تا كنون 24هزار هكتار از اراضی منابع ملی برای فعالیتهای كشاورزی و غیركشاورزی این استان به متقاضیان واگذار شده است.

وی با اشاره به قابلیت های ویژه بخش كشاورزی و دامداری و مطلوب بودن پتانسیل های خاكی و آبی شهرستان سراب اظهاركرد: در این منطقه دو هزار و 59 هكتار از اراضی ملی شناسایی شده كه برای سرمایه گذاری آماده واگذاری است.

وی با اشاره به سیاست های دولت در راستای توسعه بخش كشاورزی، از اعطای تسهیلات ویژه به سرمایه گذاران این بخش خبر داد و افزود: برای ایجاد واحدهای تولیدی در بخش كشاورزی برای هریك از متقاضیان تسهیلات بانكی تا 300 میلیون ریال با بهره هفت درصد ارایه می شود.

در ادامه این جلسه ابراهیم فرقانی، مدیر جهاد كشاورزی سراب نیز آمادگی مدیریت شهرستان برای جذب سرمایه گذاری و توسعه در بخش كشاورزی و دامپروری را اعلام كرد.

ارزیابی و استعداد یابی برای سرمایه گذاری، انجام مطالعات برای توسعه اراضی قابل واگذاری و امكان سنجی اراضی پایاب مشكل دار از مهمترین مصوبات این جلسه بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.