با وجود تقاضاهای مکرر پاکستان، آمریکا همچنان به برنامه جنجالی عملیات هواپیماهای بدون سرنشین خود به خاک پاکستان ادامه می دهد؛ به طوری که تنها ظرف کمتر از دو هفته نزدیک به شش بار نقاط مختلف پاکستان هدف حملات موشکی این هواپیماها قرار گرفته اند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس ، در جدیدترین مورد از این حملات موشکی هوایی، مرد شماره دو القاعده هدف قرار گرفت.
ابو یحیی اللیبی روز گذشته دوشنبه در پاکستان هدف حمله موشکی یک هواپیمای سازمان جاسوسی آمریکا قرار گرفت ولی هنوز مشخص نیست که آیا وی از جمله کشته های این حمله است یا خیر.
مقامات آمریکایی می گویند در این حمله حدود پنج نفر هدف قرار گرفتند ولی به گفته مسئولان پاکستانی بیش از 10 نفر در حملات دو روزه به این کشور کشته شده اند.
یک مقام اطلاعاتی بلندپایه پاکستان گفت نمی توانند تایید کنند که اللیبی در این حمله کشته شده است.
این مقام پاکستانی که خواست نامش فاش نشود، افزود مقامات آمریکایی اطلاعاتی درباره این حمله در اختیار آنها قرار نداده اند.
کاخ سفید فهرستی از تروریست ها دارد که باید کشته یا دستگیر شوند. این فهرست را ارتش و سازمان جاسوسی آمریکا تهیه کرده اند و در نهایت به تایید رئیس جمهور این کشور رسیده است.
برنامه پاداش وزارت امور خارجه آمریکا برای عدالت یک میلیون دلار جایزه برای ارائه اطلاعاتی در نظر گرفته بودکه منجر به دستگیری یا کشته شدن اللیبی شود.
اللیبی پس از فرار از زندان پایگاه هوایی بگرام افغانستان در سال 2005 میلادی، در چندین پیام ویدئویی مردم را به حمله به اهداف آمریکا دعوت کرده بود.
پل پیلار افسر سابق سیا می گوید اللیبی یکی از مشهورترین چهره های القاعده بود که در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به پاکستان هدف قرار گرفت. با وجود مقاومت سیاسی پاکستان به علت تلفات و خسارات زیاد حملات موشکی هواپیماهای بدون سرنشین، این عملیات موضع آمریکا را برای ادامه برنامه حملات این هواپیماها به پاکستان تقویت می کند.
بروس ریدل یکی دیگر از افسران سابق سیا و مشاور کاخ سفید در امور پاکستان و افغانستان می گوید :مرگ اللیبی دلیل دیگری خواهد بود تا آمریکا تقاضای پاکستان را برای توقف حملات هواپیماهای بدون سرنشین نپذیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار