تاکنون 9 کشور در ادوار گذشته جام ملت های اروپا به جام قهرمانی رسیده اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 9 کشور در دوره های قبلی جام ملت های اروپا توانسته اند کاپ قهرمانی را بالای سر ببرند که به طور مختصر با آنها آشنا می شویم.

1. آلمان

آلمان ها در 10 دوره از سیزده دوره قبلی یورو حضور داشته اند و توانسته اند 6 بار به فینال این مسابقات برسند در 3 فینال نیز پیروز میدان بودند . ژرمن ها پرافتخار ترین تیم این مسابقات هستند.

2. اسپانیا

ماتادورها در یورو 2008 توانستند به قهرمانی دست یابند ضمن اینکه آنها قهرمان جام جهانی نیز در پرونده دارند و در تلاش هستند که این بار نیز جام را به مادرید ببرند ولی تاکنون سابقه نداشته است یک تیم 2 بار پیاپی فاتح جام ملت های اروپا شود اسپانیا یکی از مدعیان اصلی این جام است.

3. فرانسه

خروس های اروپا سومین تیم پر افتخار این مسابقات هستند آنها مدت ها است در مسابقات بین المللی ناکام مانده اند  اما در این دوره با لوران بلان به دنبال برهم زدن نوار ناکامی ها هستند.

4. روسیه

تیم روسیه که بازمانده شوروی سابق است در اولین دوره جام ملت های اروپا به قهرمانی رسید ضمن اینکه در سال 2008 به سومی این مسابقات نائل آمد اما به نظر می رسد این دوره حرف چندانی برای گفتن نداشته باشند.

5. جمهوری چک

زمانی جزو پرقدرت ترین های اروپا بود و توانست فاتح یورو نیز شود اما دیگر صلابت گذشته را ندارد.

6. ایتالیا

فاتح 4 جام جهانی فقط یک بار به قهرمانی جام ملت های اروپا رسیده است.

ایتالیایی ها از سومین دوره یورو که به قهرمانی رسیدند تا سال 2000 نتوانستند در فینال حاضر شوند تا این که در یورو 2000 در فینال مغلوب فرانسه شدند و به دومی بسنده کردند این دوره آنها حال و روز خوشی ندارند تبانی در لیگ و دگرگونی در لاجوردی پوشان، باعث آشفتگی بسیاری شده است.

7. هلند

نائب قهرمان جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی یک بار در جام ملت های اروپا به قهرمانی رسیده است آن هم در سال 1988 بود.

8. دانمارک

این تیم که به واسطه خوش شانسی علیرغم حذف از گردونه مسابقات  جانشین یوگسلاوی شد و توانست جام را به بالای سر ببرد.

9. یونانی

یونانی ها با اتوری ها گل در سال 2004 به این افتخار رسیدند در این دوره اما شانس کشورهایی نظیر آلمان، اسپانیا و هلند بیشتر از تیم بقیه به نظر می رسد کشورهایی که در جام جهانی گذشته نیز رتبه های اول تا سوم را به دست آوردند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار