زايمان هاي سخت كه با عوارض همراه است و يا زايمان به طريق سزارين مي تواند باعث آشكار شدن بسياري از اختلالات رواني شود اما زايمان طبيعي مادر را در برابر افسردگي بعد از زايمان محافظت مي كند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از  وب دا، دكتر صميمي اردكاني متخصص روانپزشكي ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: توصيه مي شود جهت پيشگيري از ابتلا به افسردگي پس از زايمان، در صورت امكان زايمان به صورت طبيعي انجام شود.

وي افزود:‌ اگر چه مادراني كه به افسردگي بعد از زايمان مبتلا مي شوند اغلب يك زمينه خانوادگي دارند ولي بايد دقت كرد كه استرس ناشي از زايمان موجب شعله ور شدن بيماري نشود حتي اگر فردي سابقه ابتلا به بيماري هاي رواني را داشته باشد بهتر است در صورت امكان به صورت طبيعي زايمان كند.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي تصريح كرد: بيماران مبتلا به افسردگي پس از زايمان بسيار كم حوصله هستند و افراد خانواده بايد حال بيمار مبتلا به افسردگي را درك كرده و كمك كنند تا كم كم به شرايط عادي برگردد.

دكتر اردكاني خاطرنشان كرد: اين بيماران ممكن است تحمل شلوغي و مسافرت را نداشته باشند و يا كارهايي كه براي ديگران خوشايند است براي اين ها رنج آور باشد افراد خانوده بايد تا زمان تأثير داروها و گذراندن دوره درمان، مطابق با ميل بيمار رفتار كنند تا اين شرايط سخت پشت سر گذاشته شود.

اين متخصص روانپزشكي يادآور شد: در مورد افسردگي پس از زايمان چون پيشرفت بيماري خيلي كند است،‌اين احتمال وجود دراد كه بيمار بدون مراجعه به پزشك بعد از چند ماه خوب شود و به شرايط عادي برگردد./عط
برچسب ها: افسردگی ، بیماران ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار