نماينده مردم شاهرود در مجلس گفت: لاريجاني بنايي براي كانديدا شدن در پست رياست فراكسيون رهروان ولايت ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، كاظم جلالي در حاشيه جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران، با اشاره به نتيجه‌ي انتخابات هيات رييسه دائم، گفت: نتيجه اين انتخابات نشان داد كه اكثريت كرسي‌هاي هيات رييسه از ليست فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت به دست آمده است و اين امر نشان دهنده وزن اين فراكسيون در مجلس نهم است.

وي افزود: البته تصور ما اين است كه پس از انتخابات اعضاي هيات رييسه موقت و دائم، گام‌ها بايد به سمت وفاق، هماهنگي و همكاري باشد.

نماينده مردم شاهرود در مجلس با بيان اينكه تغيير در تركيب هيات رييسه دائم نسبت به هيات رييسه موقت انجام شده است، گفت: بر اين اساس اميدواريم كه از اين به بعد نمايندگان مسير وحدت‌بخش و هماهنگي را در پيش بگيرند، دوستان قواعد بازي را شناخته و بر اساس آن حركت كنند.

جلالي با بيان اينكه از ابتداي شكل‌گيري مجلس از بعد انقلاب تاكنون، هيچگاه شاهد اين حجم از تخريب‌ها در انتخابات رياست مجلس نبوديم، تصريح كرد: اين حجم تخريب‌ها از يك سو و كشانده شدن موضوع انتخاب رييس و هيات رييسه مجلس نهم به سطح جامعه از سويي ديگر موضوعي است كه هيچگاه رخ نداده بود و اميدواريم كه ديگر شاهد چنين صحنه‌هايي نباشيم.

وي با تاكيد بر اينكه بايد سرمايه‌هاي ملي را حفظ كنيم، ادامه داد: در اين بين تغييرات آراي كانديداها در انتخابات هيات رييسه دائم نشان دهنده‌ پيام‌هايي است كه اميدواريم اين روابط به خوبي در سطح روابط داخلي مجلس تجلي بخشد.

دبير فراكسيون رهروان ولايت در مجلس نهم با بيان اينكه هفته آينده مجمع عمومي اين فراكسيون براي انتخاب رييس و هيات رييسه برگزار مي‌شود، گفت: تاكنون جلسات فراكسيون بر اساس تركيب هيات موسس اداره مي‌شد و طبيعي است كه بايد هر چه سريعتر با تشكيل مجمع عمومي، رييس و اعضاي هيات رييسه اين فراكسيون تعيين شود.

وي در ادامه افزود: لاريجاني بنايي براي كانديدا شدن در پست رياست فراكسيون رهروان ولايت ندارد.

جلالي در ادامه با بيان اينكه فراكسيون اصولگرايان رهروان ولايت برنامه‌ريزي چهار ساله‌اي براي مجلس نهم دارد،‌ گفت: تلاش اين فراكسيون آن است كه با استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي مجلس، از ابعاد كارشناسي و ظرفيت نمايندگان مجلس استفاده كند چرا كه اعتقاد اين فراكسيون بر آن است كه مجلس نهم، مجلسي متشكل از نمايندگاني شجاع، پخته و داراي ابعاد كارشناسي قوي است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه بايد تمامي رقابت‌ها به رفاقت تبديل شود، افزود: اكنون دوران رقابت به سر رسيده است، همه بايد در كنار هم امور مجلس را به پيش ببريم، در اين بين از دوستاني كه مسيرشان از اكثريت مجلس متفاوت است تقاضا داريم كه براي ايجاد نشاط بيشتر در مجلس به جمع اكثريت مجلس بپيوندند.

جلالي افزود: دغدغه مردم دعواهاي جناحي و سياسي نيست بلكه مشكلات آنها موضوعات اقتصادي است موضوعي كه مقام معظم رهبري با نامگذاري امسال به نام سال توليد ملي،‌حمايت از كار و سرمايه ايراني به خوبي نشانه‌گيري كردند.

نماينده مردم شاهرود همچنين تاكيد كرد: در چهار سال آينده بايد با حذف موانع موجود در قانونگذاري و نظارت، قوانين جديد مورد نياز را پيگيري كرد و نبايد فضا را به سمت جار و جنجال و دعواهاي سياسي كشاند و بايد در جهت پيشبرد امور با پرهيز از دعواهاي سياسي به سمت كارهاي كارشناسي  گام برداشت.

جلالي در ادامه در پاسخ به پرسشي درباره مذاكرات ايران با1+5 در مسكو افزود: ايران در دور دوم مذاكرات در بغداد بسته‌ي پيشنهادي‌اش را به صورت شفاف مطرح كرد و بار ديگر مواضع ايران براي غرب روشن شد.

وي افزود: در اين مذاكرات، غرب در وهله اول به خوبي متوجه شد كه ايران هيچگاه از حقوق هسته‌اي خود عقب‌نشيني نمي‌كند و همچنين اين موضوع به وضوح براي آنها مشخص گرديد كه افكار عمومي ايران به مذاكرات طرف‌هاي غربي اعتماد ندارند چراكه آنها بعد از مذاكرات مسير ديگري را طي مي‌كنند.

جلالي با بيان اينكه جمهوري اسلامي بهترين مسير را گفت‌وگوهاي هدفمند مبتني بر كار كارشناسي و منتج به نتيجه مي‌داند،‌ تصريح كرد: در اين بين كشاندن پرونده هسته‌اي جمهوري اسلامي به شوراي امنيت يك مسير انحرافي به شمار مي‌آيد كه بر اين اساس غرب در اولين گام و براي اعتمادسازي و رفع انحرافات بايد پرونده ايران را از شوراي امنيت به آژانس برگرداند.

وي در ادامه خاطر نشان كرد: زبان تهديد زباني نيست كه ملت ايران را به سمت تسليم پيش ببرد، از اين رو پيش بردن مذاكرات از يك طرف و كوبيدن بر طبل ديگر از طرف ديگر تناقض آشكار غرب است كه از سوي افكار عمومي قابل پذيرش نيست.

جلالي ادامه داد: بر اين اساس با توجه به اعلام موضع جمهوري اسلامي در مذاكرات بغداد، قرار بر اين شد كه گفت‌وگوها در مسكو ادامه پيدا كند. در اين بين به نظر مي‌رسد كه آقاي آمانو براي آنكه اقداماتش مثبت تلقي شود بايد تلاش كند كه مسير كار آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌يي را به كارويژه و مسير اصلي خود بازگرداند.

وي افزود: رائه گزارش بر اساس داده‌هاي علمي و بازرسي‌ها كار ويژه و مسير اصلي آژانس بين‌المللي انرژي هسته‌اي  به عنوان نهادي تخصصي است.

دبير فراكسيون رهروان ولايت همچنين تاكيد كرد: جمهوري اسلامي هيچگاه رابطه‌اش را با آژانس قطع نكرده است چراكه به هيچ وجه در دكترين امنيتي ايران، نگرش به سمت رويكرد انحرافي وجود ندارد و بر اين اساس ايران همواره خواهان داشتن انرژي هسته‌اي بر اساس مصارف صلح‌آميز است.

وي با بيان اينكه نوع عملكرد آژانس بخصوص در زمان مديريت آقاي آمانو قابل نقد است، گفت: اگر آقاي آمانو مي‌خواهد گامي موثر بردارد بهترين مسير، بازگرداندن آژانس به مسير تخصصي خود و خارج كردن آژانس از گردونه مسائل سياسي و تاثيرگذاري قدرت‌هاي بزرگ است.

دبير فراكسيون رهروان ولايت در ادامه در پاسخ به پرسشي در خصوص الزامات عملكرد دولت در سال پاياني عمرش گفت: دولت بايد در سال آخر بانشاط و همچون سال‌هاي اول عمر كاري‌اش فعاليت كند. البته در اين بين رييس‌جمهور توصيه‌اي به همه داشتند كه همه آن را شنيدند و در اين بين بي‌ترديد نمايندگان مجلس با استفاده از اهرم‌هاي نظارتي بر تمامي امور دولت نظارت كافي خواهند داشت.

جلالي در ادامه با بيان اينكه ورود به جار و جنجال‌ها و كشمكش‌هاي سياسي مي‌تواند مجلس را از كارهاي اصلي‌اش دور كند، گفت: در اين بين برخي تنها حرف و شعار سياسي مي‌زنند و بعد هم از مجلس انتقاداتي در خصوص دليل انجام ندادن كار جدي در مجلس مطرح مي‌كنند، رويكردي كه برخي در مجلس هشتم آن را دنبال كردند.

وي با تاكيد بر اينكه مجلس محل كار دسته‌جمعي و تجلي خرد جمعي است، افزود: نمايندگان بايد فارغ و خارج از مقولات سياسي، بحث‌هاي كارشناسي و نيازهاي روز را دنبال كنند.

جلالي افزود: بالاترين نياز كنوني مردم، توجه به بحث معيشتي،‌ تورم و اشتغال است كه جز با سرمايه‌گذاري و حمايت از توليد ملي قابل حل نيست./ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار