توفانی با سرعت بیش از 100 كیلومتر همراه با گرد و خاك در منطقه سیستان طی 24 ساعت گذشته مشكلات متعددی برای مردم ایجاد و بسیاری از ساكنان این منطقه را خانه نشین كرده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان، كارشناس پیش بینی اداره كل هواشناسی سیستان و بلوچستان سرعت این توفان را افزون بر 100 كیلومتر در ساعت ذكر كرد و گفت: گرد و خاك ناشی از این توفان مشكلات متعددی برای تردد و انجام فعالیت های اجتماعی مردم ایجاد كرده است.

حسینعلی حسین آبادی' افزود: با وجودی كه سرعت فعلی توفان گرد و خاك در شمال سیستان و بلوچستان به 82 كیلومتر بر ساعت رسیده اما شعاع دید به 200 متر كاهش یافته است.

وی اظهار داشت: هم اكنون پدیده كاهش دید بر اكثر شهرهای سیستان و بلوچستان حاكم است و حداقل دید در شهر زابل به 200 متر، زهك 200 متر، نصرت آباد 600 متر، خاش هزارو و 500 متر، میرجاوه هزار متر، سراوان هزار متر و ایرانشهر دو هزار متر رسیده است.

كارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: توفان گرد و خاك همراه با كاهش دید در شهرهای شمالی سیستان و بلوچستان تا اواسط وقت فردا ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: به تدریج از روز چهارشنبه تا اوایل هفته آینده از شدت توفان گرد و خاك در منطقه سیستان كاسته می شود.

حسین آبادی گفت: وزش باد و گرد و خاك طی 24 ساعت آینده در نواحی مركزی، نوار شرقی و جنوبی سیستان و بلوچستان با شدت كمتری رخ خواهد داد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.