عاملان سرقت از خانه ویلایی پشت میز محاکمه

دو سارق که بعد از سرقت مقدار زیادی طلا از خانه ای ویلایی قصد داشتند به زن صاحب خانه نیز تعرض کنند، چند ماه پس از اجرای نقشه شان دستگیر و محاکمه شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، چندی قبل به ماموران کلانتری پاسداران خبر رسید دو مرد ناشناس وارد خانه ای ویلایی در میدان نوبنیاد شده و با تهدید زن صاحب خانه جواهراتش را سرقت کرده اند. اعلام این خبر کافی بود تا دقایقی بعد ماموران خود را به محل حادثه برسانند.
زن صاحب خانه که هنگام وقوع این حادثه با دختر 16 ساله اش در خانه بود در این باره گفت: مثل همیشه همسرم صبح زود به سر کار رفت و من و دختر 16 ساله ام در خانه استراحت می کردیم که ناگهان صدای دو مرد را شنیدم. آنها خیلی زود خودشان را به من رساندند و با تهدید چاقو وادارم کردند سکوت کنم. آنها دست و پای من و دخترم را بستند و همه جواهراتم را که حدود 18 میلیون تومان ارزش دارد برداشتند. یکی از آنها با وجود اینکه جای نگهداری طلاها را نشانش داده بودم به طرفم آمد و در حالی که دست و پایم بسته بود می خواست به من تعرض کند اما درست همان لحظه زنگ خانه به صدا در آمد. آنها فرار کردند.
در پی ثبت جزئیات سرقت از این خانه ویلایی افسران آگاهی در جریان تجسسهای خود انبوهی از تصاویر سارقان سابقه دار را که ممکن بود در این دستبرد دست داشته باشند را در معرض دید زن صاحبخانه قرار دادند. او پس از دیدن صدها عکس یکی از آنان بنام مجید را بعنوان سارق شناسایی کرد و گفت او همان سارقی است که قصد داشت به وی تعرض کند. به این ترتیب مخفیگاه مجید در منطقه قیامدشت شناسایی و او دستگیر شد. وی در جریان بازجویی ها اتهامش را پذیرفت و با اطلاعاتی که وی در اختیار ماموران گذاشت همدستش احمد نیز در پاکدشت به دام افتاد.
به دنبال تکمیل تحقیقات در این باره پرونده به مجتمع قضایی بعثت ارسال شد و دو متهم پای میز محاکمه نشستند. مجید و احمد انگیزه شان را از ارتکاب این سرقت تهیه پول مواد مصرفی شان اعلام کردند. مجید گفت: مدتها است به شیشه اعتیاد دارم و تامین هزینه های آن برایم سخت است. مدتی قبل فهمیدم این خانواده وضعیت مالی خوبی دارند. وقتی آنها را زیر نظر گرفتم فهمیدم مرد خانه صبح زود از خارج می شود و دیروقت بر می گردد. وقتی با احمد این موضوع را در میان گذاشتم نقشه سرقت از آنجا را طراحی کردیم. این مرد ابتدا تلاش برای تعرض به زن صاحب خانه را انکار کرد اما وقتی در برابر او قرار گرفت راهی جز  بیان واقعیت نداشت و این اتهام را نیز بر عهده گرفت.
بر اساس این گزارش با اخذ آخرین دفاع از متهمان قرار است به زودی قاضی رای خود را اعلام کند./ز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار