فيس بوك با ارائه تكنولوژي هاي پيشرفته ورود قشر آسيب پذير كودكان زير 13 سال را به اين شبكه اجتماعي ممكن مي سازد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه خبري وال استريت ژورنال؛ حاليكه مركز تحقيقات و فناوري اطلاعات آمريكا ورود كودكان زير 13 سال به شبكه اجتماعي را ممنوع كرده است، فيس بوك در نظر دارد به گونه اي اين قشر آسيب پذير را در دنياي شبكه هاي اجتماعي، دخالت دهد.

براساس اين گزارش؛ فيس بوك پا را فراتر از قانون‌نهاده و با برنامه ريزي يك تكنولوژي سايبري در نظر دارد، ورود كودكان زير 13 سال به دنياي فيس بوك را افزايش دهد.

اين حركت فيس بوك انتقاد بسياري از خانواده ها و مقامات را برانگيخته است. به عقيده آنها برنامه هاي فيس بوك همانند قلابي عمل مي كند كه كودكان و قشر آسيب پذير را به محيط هايي نامناسب و مغاير با سن آنها رهبري مي كند.

براساس اين گزارش؛ فيس بوك در حال حاضر 900 ميليون كاربر در سرتاسر جهان دارد. اين در حالي است كه با كاهش تعداد كاربران اين شبكه اجتماعي، ميزان سود سهام آن نيز كاهش مي يابد.

به اين منظور، فيس بوك با دست گذاشتن روي قشر آسيب پذير كودكان، سعي دارد‌ از آنها به عنوان پله اي براي رسيدن به سود سهام بالاتر بهره ببرد.

گفتني است؛ خطرات فيس بوك روز به روز مشخص تر مي‌شود، اخيرا بسياري از گروههاي تبهكاري از طريق فيس بوك اقدام به شناسايي كودكان و جذب آنها به گروه هاي خلافكاري و سوء استفاده جنسي مي كنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار