يک کارشناس مسائل هسته اي گفت: در آستانه مذاکرات ایران و آژانس، آمانو زبان تهدید را کنار بگذارد.

عليرضا داوري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اظهارات دوگانه دبير کل آژانس بين المللي انرژي در مورد فعالیت های صلح آمیز هسته اي ایران گفت: آمانو در آستانه مذاکرات مسکو تحت تاثير لابي صهیونیسم و آمریکا قرار گرفته لذا به اتخاذ رويکردهاي دوگانه در قبال کشورمان پرداخته است.

وي تصریح کرد: اظهارات دوگانه دبير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي بیانگر این مطلب است که در طی سالهای اخیر روند همکاری های دو جانبه ایران و آژانس از بعد حقوقی خارج و به مسئله ای سیاسی تبدیل شده که این مسئله پرونده هسته ای کشورمان را با چالش روبرو کرده است.

اين کارشناس مسائل هسته اي افزود: آمانو همواره تحت تاثير نمايندگان گروه 1+5 و لابي گري آن ها و رژیم صهیونیستی قرار گرفته تا گزارشات هسته ای کشورمان را خلاف واقع جلوه دهد لذا در آستانه مذاکرات ایران و آژانس، آمانو زبان تهدید را کنار بگذارد.

داوري در پايان با اشاره به تاثير اظهارات آمانو بر روند مذاکرات مسکو خاطرنشان کرد: پيش از مذاکرات مسکو آمریکا و رژیم صهیونیستی با لابي گري های خود سعی دارند تا با تاثير گذاري بر دبير کل آژانس و ايجاد يک جنگ رسانه اي فضاي مذاکرات را پيش از شروع تحت الشعاع قرار داده و به خواسته هاي شوم خود در قبال ملت ايران دست يابند./پ2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار