مردم آمریکا بیش از هر زمان دیگری در 75 سال گذشته خود را از لحاظ سیاسی از احزاب این کشور مستقل می دانند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه یو اس ای تودی ، نتایج نظر سنجی انجام شده به وسیله مرکز تحقیقاتی پیو نشان می دهد که شکاف میان دو حزب جمهوریخواه و دموکرات نیز بیش از پیش افزایش یافته است و اختلاف های ارزشی زیادی بین این دو حزب اصلی امریکا وجود دارد.
بر اساس این نظر سنجی 38 درصد بزرگسالان خود را مستقل و تنها 32 درصد امریکاییان خود را به عنوان دموکرات و 24 درصد به عنوان جمهوریخواه معرفی کرده اند.
پاسخگویی به 48 پرسش درمورد ارزش های سیاسی مانند نقش دولت، محیط زیست، امنیت ملی و موضوعات دیگر نشان می دهد که یک اختلاف 18 درصدی میان جمهوریخواهان و دموکرات ها وجود دارد. این فاصله در سال 1987 که موسسه پیو مطالعه بر روی ارزش های امریکایی را آغاز کرد 10 واحد بود.
بر اساس یافته های پیو،‌ بیشترین شکاف حزبی در امریکا در طول 25 سال گذشته در دوره ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش و باراک اوباما ایجاد شده است.
نتایج این نظرسنجی نشان می دهد بیشتر حامیان هر دو حزب، بیش از هفت نفر از 10 نفر جمهوریخواه یعنی 71 درصد و نزدیک شش نفر از 10 نفر دموکرات یعنی 58 درصد، بر این باورند که احزاب آنها بر مواضع سنتی حزب هایشان پای بند نیستند.
به اعتقاد موسسه پیو بزرگترین شکاف میان حامیان باراک اوباما و میت رامنی، نامزد جمهوریخواهان به باورهای آنان در مورد نقش دولت در اقتصاد کشور باز می گردد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار