استاندار خراسان رضوی گفت: در شرایط کنونی دنیا، آنچه کشور ما را در رسیدن به اهداف اش یاری می دهد کاهش جهل و افزایش علم آموزی متعهدانه به جوانان است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر محمود صلاحی در جمع بیش از هزار و 200 خیر مدرسه ساز خراسان رضوی در مرکز تربیت معلم شهید بهشتی مشهد با بیان این مطلب افزود: مسئولان فرهنگی این استان به عنوان مسئولان فرهنگی ترین بخش کشور باید همواره توجه داشته باشند که هرچقدر هرم فرهیخته گی رشد داشته باشد نرخ بزهکاری اجتماعی به همان نسبت پایین می آید که این مهم با همکاری خیرین محقق نمی شود.

وی با بیان این که سنگ بنای پیشرفت هر کشور از مدارس شکل می گیرد خاطرنشان کرد: معلمان که شأن انبیاء را دارند تربیت کننده بزرگ ترین انسان ها هستند بنابراین توجه به مسائل ساخت و ساز مدرسه سازی و به کارگیری مدیران شایسته برای تربیت فرزندان جامعه اهمیت بسیار زیادی دارد بر همین اساس توجه به امر آموزش و پرورش موجب رهایی از بدبختی هاست و غفلت از این مسئله موجب خسارت های عظیم می شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به آمارسازمان های بین المللی در سال گذشته گفت: طبق آمار کشورهای غربی متوسط پیشرفت علم در ایران 11 برابر متوسط پیشرفت علم در دنیاست، این در حالی است که هم اکنون کشورمان در 10 علم برتر دنیا جزء 8 کشور برتر جهان است و در موضوع سلول های بنیادی و تکنولوژی نانو نیز جزء چهار کشور دنیا می باشد.

صلاحی کار خیرین مدرسه ساز را کارآفرینی خواند و گفت: هیچ ثروتی به انسان وفا نمی کند اما کسانی که با اندوخته دنیای خود کار برای آخرتشان می کنند خصوصاً مدرسه می سازند ثروتشان سوددهی ابدی برای زندگی جاودانه آن جهان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.