آیا مانیکور کردن به ناخن آسیب می رساند؟

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک؛مانیکورکردن ناخن موجب ریش ریش شدن ناخن و جدا شدن آن از چین های دور ناخن شده و به بروز عفونت های میکروبی و قارچی منجر می شود . اگر به ناخن های خود به خوبی دقت کنید ، می بینید که در قسمت بالای ناخن در جایی که به پوست متصل می شود یک بخش وجود دارد که مثل چسب پوست را به ناخن است و مانع ورود اجسام خارجی و رطوبت به شکاف بین صفحه ناخن و چین بالای ناخن می شود . 

به این لایه ی محافظ اصطلاحا کوتیکول می گویند ، ریش ریش شدن ناخن ها در اثر گسترش بیش از حد کوتیکول و جداشدن آن از چین های دور ناخن ایجاد می شود . باید اشاره کرد که به مرتب کردن و آرایش کردن ناخن های دست مانیکور و ناخن های پا پدیکور می گویند متاسفانه بیشتر مانیکوریست ها ، کوتیکول ناخن را برداشته ویا به آن آسیب می رساند و این امر می تواند به عفونت های میکروبی و قارچی ناخن منجر شود .

گفتنی است بسیاری از زنان برای مرتب کردن ناخن های خود به استفاده از لاک برها ، کوتاه کردن و سوهان زدن ناخن ، شکل دادن ، تزیین کردن کوتیکول روی می آورند که در هر کدام از این مراحل از مواد شیمیایی خاصی ممکن است استفاده شود و موجب شکنندگی ناخن می شوند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.