هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا درباره درگیری های اخیر بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، ارمنستان اعلام کرد در تازه ترین درگیریها با جمهوری آذربایجان سه سرباز این کشور کشته و پنج تن نیز زخمی شدند. هنوز مشخص نیست نظامیان جمهوری آذربایجان نیز در این درگیری کشته شده اند یا خیر.
کلینتون پس از دیدار با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ارمنستان  گفت:‌ درباره افزایش تنش ها و کشته شدن بی دلیل سربازان و غیرنظامیان بی گناه بسیار نگرانم.  او گفت:  استفاده از زور مناقشه قره باغ را حل نخواهد کرد.
وزیر امور خارجه آمریکا همچنین از دو طرف خواست استفاده از خشونت را کنار بگذارند. کلینتون شب گذشته ایروان را به مقصد گرجستان ترک کرد. وزیر امور خارجه آمریکا قرار است روز چهارشنبه به جمهوری آذربایجان برود. او باهشدار در این باره که تنش های مرزی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان می تواند درگیریهای شدید تر منجر شود و عواقب وحشتناکی در پی داشته باشد، گفت: آمریکا به همراه فرانسه و روسیه و دیگر کشورهای برای افزایش تلاش های میانجی گرانه ادامه می دهد. منطقه قره باغ طی شش سال جنگ به کنترل ارمنستان درآمد.
 این جنگ حدود30 هزار کشته بر جای گذاشت و سبب بی خانمانی یک میلیون نفر شد. از زمان پایان جنگ در سال 1994 تاکنون این منطقه تحت کنترل ارمنستان قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار