مرکز آموزش بین‌الملل گمرکات شمال غرب کشور به مرکزیت گیلان، در این استان تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان ؛

ناظر گمرکات گیلان این طرح را از مصوبات هیئت دولت اعلام کرد و گفت: با راه‌اندازی این مرکز، آموزش ویژه نیروهای شمال غرب کشور در گیلان انجام می‌شود.

پرویز تقوی ، ارتقای سطح گمرکات استان را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سال تولید ملی وحمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به زیرساخت‌های گمرک، اختصاص 18 میلیارد ریال برای گمرک آستارا از جمله اقدام‌های مهم دولت است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های گمرک آستارا و انزلی نیاز به تقویت دارد، اظهار داشت : امسال گمرک جمهوری اسلامی ایران 40 میلیارد ریال برای گمرک آستارا و 30 میلیارد ریال برای گمرک انزلی هزینه می‌کند.

وی، یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های جمهوری اسلامی و گمرکات گیلان را ایجاد گمرک نوین ذکر کرد و یادآور شد: امسال پس از 40 سال قانون جدید گمرک عملیاتی شده است.

ناظر گمرکات گیلان خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون گمرکات استان در بحث صادرات بیش از 15 درصد و ارزش واردات بالغ بر 10 درصد و صادرات چمدانی بیش از 35 درصد رشد داشته است.

وی، درآمد گمرکات گیلان در دو ماهه نخست امسال را بیش از 340 میلیارد ریال اعلام کرد که 8 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

گیلان دارای سه گمرک انزلی، آستارا و حسن‌رود در منطقه آزاد انزلی است. / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.