برنامه ها و مجموعه هايي با موضوع تكراري و نامتناسب با نياز جامعه باعث دوري مخاطبان مي شود.

اكبر منصور فلاح كارگردان تلويزيون و سينما كه آخرين كار او با نام "جاودانگي" از شبكه سه در ايام محرم 90 پخش شد به خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص اخلاق در تلويزيون گفت: پخش مجموعه هاي تلويزيوني بستگي به شرايط سياست گذاري جامعه و مقررات خاص هر برنامه مربوط مي‌شود و نمي‌توان گفت كدام شبكه خوب يا بد است بلكه بايد ديدگاه ما كلي باشد.
وي با تاكيد بر اينكه در بعضي از مجموعه ها به  خصوص مجموعه هاي كمدي كه بعضي از جملات و حرف ها را رواج مي دهند، افزود: در تلويزيون بايد اخلاق را تقسيم كنيم و اين امر چه در مجموعه هاي اجتماعي و عاطفي باشد چه در كمدي و درام بايد كلمات و حرف هايي گفته شود كه اثرگذاري مطلوب در جامعه داشته باشد.
منصور فلاح در خصوص نقش رسانه در اثرگذاري بر مخاطبان كه بيشتر آنان كودكان و نوجوانان هستند، گفت: آن دسته از سريال ها و فيلم ها كه مربوط به سن كودكان نيست نبايد پخش شود، زيرا مضامين فيلم ها خشن است و در مراحل رشد بعدي كودكان منجر به آسيب هاي رواني و جسمي مي‌شوند به خصوص فيلم هاي خارجي اكشن كه ساختاري ضد اخلاقي دارند و اكثر برنامه هاي كودك ساختاري شبيه به هم دارند.
اين كارگردان همچنين درباره ديدگاه اعتماد مخاطب نسبت به رسانه افزود: ما مي‌توانيم مخاطب را با ساختن فيلم ها و مجموعه هاي مثبت با تلويزيون آشتي بدهيم. برنامه ها بايد متناسب با نياز مردم ساخته شود و هر موضوعي نبايد اغراق آميز باشد و طوري ساخته شود كه نه مردم از مسائل ديني عقب بمانند و نه مخاطب از اتفاقات جامعه دور باشد.
وي در ادامه افزود: تلويزيون و مجموعه هاي آن هر دو در موضوع اخلاق هستند ولي بهتر است كه فقط روي يك موضوع تاكيد نشود و همه موضوعات ومسائل جامعه مثل احترام به ديگران، دزدي نكردن، حقوق همسايگي و.. در نظر گرفته شود.
منصور فلاح در خصوص نقش تبليغات و شكل دهي آن در رفتار عمومي گفت: تبليغات بايد طوري پخش شود كه در جامعه فاصله طبقاتي و تضاد ايجاد نشود.
وي در پايان افزود: رسانه با نشان دادن آداب و سنن كشور به خصوص در شبكه نمايش بسيار موفق است، زيرا آداب و رسومي كه در شهرستان ها فراموش شده بود اين شبكه دوباره آن ها را زنده كرد و مي‌شود با تلاش بيشتر در اين امر موفق بود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار