مقامات ايران و آژانس انرژي اتمي روز هشتم ژوئن برابر با 19 خرداد ماه با يكديگر ديدار خواهند كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ، يوکيا آمانو مدير کل آژانس بين المللي انرژي اتمي روز دوشنبه اعلام کرد مقامات آژانس و ايران هشتم ماه ژوئن(جمعه 19 خرداد) در وين در خصوص فعاليت هسته اي اين کشور گفتگو خواهند کرد.
آمانو با اشاره به يک پايگاه نظامي نزديک تهران گفت:« من از ايران دعوت مي کنم هر چه سريعتر سند رويکرد ساختاري را امضا و اجرا کند و همچنين امکان دسترسي فوري (بازرسان آژانس) را به پارچين فراهم کند.»
آمانو به دنبال توافقي با تهران براي تضمين دسترسي سريع و بي قيد و شرط به مکان ها، افراد و اسناد مرتبط با فعاليت هسته اي جمهوري اسلامي ايران است.
آمانو بعد از سفر به تهران در بيست و يکم ماه مه که با سعيد جليلي مذاکره کننده ارشد هسته اي ايران ملاقات کرد گفت به زودي توافقي امضا مي شود اما هنوز هيچ نشانه اي از چنين توافقنامه اي وجود ندارد.
آژانس از چند ماه پيش تاکنون به دنبال دسترسي به اين مکان بوده است اما ايران تاکنون از دادن چنين مجوزي خودداري کرده است و مي گويد پارچين هيچ ارتباطي به فعاليت هسته اي ايران ندارد و تهران مجبور نيست به بازرسان آژانس براي بازديد از اين مکان مجوز بدهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار