بسیاری از مشکلات روانی- اجتماعی و سایر مشکلاتی که افراد در زندگی خود با آن روبه رو می شوند به دلیل وجود استرس هایی است که حل نمی شود و مدت ها ادامه می یابد.

علی دهروان، مشاور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بسیاری از افراد در مقابله با استرس از راهکارهای نادرست استفاده می کنند و استفاده نادرست از راهبردها خود به دلیل دیگری در تشدید استرس است بنابراین ضروری است فرصتی فراهم گردد تا انواع مقابله های سازگارانه و نکات ظریف آموزشی داده شود.

وی افزود: افراد بر حسب ادراکی که از امور و رویدادها دارند به آنها واکنش نشان می دهند و هر فردی متناسب با ساختار ذهنی خود که متشکل از مجموعه ای از باورها، خصوصیات و اعتقادات اوست دنیا و رویدادهای آن را تجزیه و تحلیل می کند.

وی در ادامه گفت: هر چقدر باورها و عقاید افراد خشک تر و قابلیت انعطافشان کم تر باشد خطاهای شناختی و تفسیرهای سوگیردار آن ها بیشتر خواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: شناخت های غلط موجب بروز احساسات نادرست ناخوشایند می شود که منجر به بروز رفتارهای نامناسب می گردد، تغییرات مطلوب در رفتار افراد از راه تغییر دادن الگوهای فکری، باورها، نگرش ها، عقایدشان امکان پذیر است./ح

برچسب ها: استرس ، احساس ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار