در پی افشای اقدام دولت آلمان مبنی بر فروش زیردریایی‌های هسته‌ای مجهز به موشک های کروز به رژیم‌صهیونیستی، دولت آلمان از این اقدام دفاع کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اشپيگل ،دولت آلمان ازتصمیمش مبنی بر معامله زیر دریایی هسته‌ای بارژيم اسرائیل دفاع کرد.

بر اساس این گزارش، اشتفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان در این مورد  گفت:  دولت در انتقال این زیردریایی‌ها به اسرائیل، از سیاست های دولت پیشین را پیروی می‌کند. انتقال این زیردریایی‌ها بدون تسلیحات خواهد بود و آلمان درباره مجهز شدن آنها در‌ آینده مشارکتی نخواهد داشت.

وی همچنین گفت که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان بارها مانند پیشینیان خود بر لزوم تلاش آلمان برای تامین امنیت اسرائیل تاکید کرده است.

آندریاس پشکه سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز در این مورد گفت:‌ مبنای چنین اقدامی بر حق اسرائیل برای زندگی در شرایط امن قرار دارد و چنین چیزی اساس همکاری های آلمان در خاورمیانه  است.

آلمان زیر دریایی‌هایی برای اسرائیل می‌سازد که مجهز به موشک کروز هسته‌ای هستند.بیشتر هزینه ساخت این زیر دریایی که قابلیت شلیک موشک با ساختار پرتاب کننده  هیدرولیک را دارد، توسط دولت آلمان تامین می‌شود.

ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل با استقبال از ساخت چنین زیر دریایی گفت: المان باید برای تضمین امنیت اسرائیل به مدت چندین سال به خود افتخار کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که پیش از این با وجود انتشار اخبار متعدد از ساخت زیر دریایی هسته‌ای توسط آلمان برای اسرائیل، دولت آلمان اعلام کرده بود که اطلاعی در این مورد ندارد.با این حال اسناد وزارت خارجه آلمان حاکی از آن است که آلمان از سال ۱۹۶۱ در جریان این موضوع است.

این زیردریایی ها در شهر کیل ساخته می‌شوند. ۳ فروند از آنها تحویل داده شده‌اند و قرار است تا سال ۲۰۱۷ ، ۳ فروند دیگر به اسرائیل تحویل داده شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار