افكار و تفكرات بنيانگذار كبير انقلاب در پايه اصلي استوار است كه هيچ گاه به دست فراموشس سپرده نخواهد شد به گونه اي كه مي توان وي را پديده ماندگار قرن ها ناميد.

عبداله باكيده كارگردان سينما و تلويزيون در گفتگو با خبرنگار بخش راديو تلويزيون باشگاه خبرنگاران گفت:شخصيت امام (ره) در درجه اول يك شخصيت تاريخي بزرگ به شمار مي رود،به طوري كه اين شخصيت توانسته تاريخ يك سرزمين را بعد از 2500 سال شاهنشاهي به جمهوريت تبديل كند.
وي در ادامه گفت:امام خميني (ره) شخصيت بسيار تاثير گذار و رهبري مقتدر هستند كه نظام كشور را دگرگون كرده اند.
باكيده ادامه داد:اين امر نشانگر اين است كه شخصيت والاي امام(ره) قدرتي بي پايان است كه نفوذي تاثيرگذار در اقشار مختلف و آينده اين مرز و بوم دارد كه توانسته رهبري جمهوري اسلامي ايران را برعهده بگيرند.
وي تصريح كرد:حضرت امام (ره) از ثبات و اراده مستحكم و ايدئولوژي خاصي در بين مردم برخوردار بوده و هست كه در سال 42 توانستند در ميان افكار و اعتقادات ملت ايران نفوذ كنند و با درايت بسيار جامعه را منسجم كرده و به سمت دفاع از ارزش هاي بشري و ديني فراخوانده است.
همچنين امام(ره) با اراده خلل ناپذير خود ملت ايران را رهبري كرد و به سمت استقلال و آزادي رهنمون كردند.
كارگردان فيلم هايي چون" مهماني از بهشت"،"تو را دوست دارم"،"صليب طلايي" و "پوتين" بيان كرد:حضرت امام (ره) در مورد مسائل فرهنگي هنري تفكرات خود را القا مي كنند؛به طوري كه نقطه مثبت امام خميني(ره) در مورد مسائل فرهنگي و هنري اين است كه نظرات ايشان به صورت قاطع در جملات كوتاه مطرح مي شد كه به عنوان مثال «ما با سينما مخالف نيستيم با فحشا مخالفيم» و در تعريف دوم خود ايشان از سينما به عنوان يكي از مظاهر تمدن معاصر يادكرده است و آن تعريف يعني حضرت امام (ره) يك پيشواي مذهبي، مرجع تقليد و وابسته به اصول ديني هستند كه چنين تعريفي را با ابعاد گسترده در راستاي سهم سينما در فرهنگ سازي براي جامعه مطرح مي كند و به طور كل اين موضوع نشانه دلبستگي رهبر كبير انقلاب به موضع فرهنگ و هنر اين مرز و بوم است.

كارگردان سريال"بچه هاي هور" گفت:حضرت امام (ره) در زمينه هنر ايجاد زمينه رشد هنر در جامعه نگاهي به اصل انسانيت توام با ديانت و فرهنگ نيكو داشتند كه مي تواند زمينه رشد و شكوفايي در جامعه را پايه گذاري كند.
وي خاطرنشان كرد:حضرت امام (ره) از فيلم سينمايي"گاو" ساخته داريوش مهرجويي نام برده و آن را نمادي از فرهنگ و هنر دانسته و همچنين با تاكيد بر توجه سازندگان آثار هنري به مقوله فرهنگي و اجتماعي از اين دو اصل به عنوان مبحث مهم در زمينه توليد آثار كيفي نام برده است./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار