بررسي هاي آژانس پناهندگان سازمان ملل، از افزايش جابجايي جمعيت در نواحي مختلف جهان، تا 10 سال آينده خبر داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي گالوپ؛ آژانس پناهندگان سازمان ملل در جديدترين گزارش خود، از افزايش ميزان جابجايي گروه هاي انساني در 10 سال آينده خبر داد.
تعداد افرادي كه خانه هاي خود را رها مي كنند و در نواحي ديگري از كشور خودشان اسكان مي كنند، تا 10 سال آينده افزايش مي يابد.
علل اصلي اين جابجايي گروههاي انساني؛ جنگهاي داخلي، بحرانهاي ناشي از تغييرات آب و هوايي مانند سيل، زلزله، طوفان، افزايش جمعيت و كمبود مي باشد.
براساس بررسي هاي آژانس پناهندگان سازمان ملل در سالهاي 2006 تا 2011، بيش از 26 ميليون نفر در جهان جابجا شده اند و محل زندگي خود را از منطقه اي به منطقه ديگر تغيير داده اند.
اين در حالي است كه از اين ميزان، 15 تا 16 ميليون نفر آنها از كشوري به كشور ديگر مهاجرت كرده اند.
مطالعات گالوپ در اين زمينه نشان داده؛ سومالي، افغانستان، يمن و عراق، بالاترين ميزان جابجايي جمعيت را داشته اند كه علت اصلي آن، جنگ عنوان شده است.
علاوه بر جنگ تغييرات آب و هوايي مانند سيل، زلزله و طوفان، تاثير زيادي بر جابجايي جمعيت داشته اند. اين عوامل در كنار هم  موجب بروز بحران غذا، بهداشت و امنيت شده و در نهايت جابجايي جمعيت در نواحي مختلف جهان را به همراه دارد.
همچنين؛ افزايش جمعيت با جابجايي جمعيت رابطه مستقيم دارد.
براساس آمارهاي سازمان ملل؛ تا سال 2100 جمعيت جهان تا 10 ميليارد نفر خواهد رسيد و همين روند جابجايي جمعيت را افزايش مي دهد.
در اين گزارش آمده است؛ 70 درصد جمعيت جهان در 5 سال گذشته جابجا شده اند كه بيشتر آنها در كشورهاي آفريقايي و كشورهاي جنگ زده خاورميانه بوده است.
گفتني است؛ در اين ميان، 12 ميليون نفر نيز موفق به يافتن منطقه مسكوني در جاي ديگر نشده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار