تشديد بحران اقتصادي در آمريكا و بيكاري روزافزون، موجب شده مردم اين كشور توجهي به اخبار بحران اقتصادي در كشورهاي اروپايي نداشته باشند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه آماري گالوپ؛ در يك نظرسنجي از مردم آمريكا مشخص شد كه تنها 49 درصد آنها اخبار بحران اقتصادي در اروپا را دنبال مي كنند و پيگيري آنها نيز دورادور است.

اين در حاليست كه تنها 16 صدم مردم آمريكا به اخبار بحران مالي حوزه يورو توجه نشان مي دهند.
در مقايسه با اخبار بحران مالي در اروپا، توجه 60 درصد مردم آمريكا به اخبار بحران در كشور خودشان است. در دو دهه گذشته، اين آمار بالاترين ميزان توجه مردم آمريكا به اخبار بحران اقتصادي داخلي است.

در اين نظرسنجي مشخص شد، بيشتر مردم آمريكا درباره بحران اقتصادي در كشورهاي اروپايي يونان، اسپانيا و ايرلند آگاهي نسبي نيز ندارند؛ بلكه به دليل تشديد بحران اقتصادي در آمريكا، ترجيح مي دهد اخبار داخلي اقتصادي را دنبال كنند.

براساس اين گزارش؛ شرايط اقتصادي بسياري از مردم آمريكا، در حالت هشداردهنده قرار دارد. آمارهاي گالوپ نشان مي دهد، 71 درصد مردم آمريكا درباره شرايط اقتصادي شان نگران هستند و اين نگراني در 31 درصد آنها بسيار بالا است.

در بررسي هاي اوليه گالوپ در اوايل سالجاري مشخص شده بود كه درصد بالايي از مردم آمريكا، علت بحران در آمريكا را ركود اقتصادي در اروپا اعلام كرده بودند. اين در حالي است كه اين بحران به صورت مجزا در حال افزايش است.

در اين ميان، 61 درصد طرفداران حزب جمهوريخواه و 43 درصد طرفداران حزب دمكرات، اخبار بحران اقتصادي اروپا را دنبال مي كنند. شايد تشديد بحران اقتصادي در آمريكا، باعث شده كه در انتخابات آتي رياست جمهوري آمريكا، به حاميان حزب جمهوريخواه افزوده شود.

اين موضوع در حد يك فرضيه است و احتمال دارد با بهبودي هاي اوليه شرايط اقتصادي مردم آمريكا، اين روند نيز تغيير كند.

گفتني است؛ تاكنون بالاترين ميزان پيگيري اخبار در آمريكا با 97 درصد مربوط به حمله به برجهاي دوقلو سازمان تجارت جهاني در 11 سپتامبر 2001 بوده است.

برچسب ها: آمریکا ، اروپا ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار