دادگاه حسنی مبارک امروز برگزار شد و دیکتاتور مصر به همراه وزیر کشورش به حبس ابد محکوم شدند اما اين دادگاه حواشي بسياري داشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبكه الجزيره؛ بیش از 5 هزار نیروی امنیتی و ارتش در اطراف دادگاه حضور داشتند تا مانع از هرگونه تظاهرات شوند همچنین نیروهای امنیتی تمام خیابان‌های منتهی به محل دادگاه را تحت کنترل درآوردند.

پیش از آغاز دادگاه خانواده شهدا مصری در بیرون دانشکده پلیس تظاهرات کردند و خواستار اعدام حسنی مبارک شدند.

قاضی، هیئت منصفه و وکلا تحت تدابیر امنیتی شدید و با خودرهای زرهی به داخل دانشکده پلیس محل برگزاری دادگاه شدند.

بالگرد حسنی مبارک 15 دقیقه قبل از آغاز دادگاه در دانشکده پلیس فرود آمد و دیکتاتور مخلوع مانند دفعات قبل دادگاه با تخت بیمارستان وارد سالن شد.


حسنی مبارک در حالی که عینک دودی زده بود وارد دادگاه شد و در قفس متهمان قرار گرفت، پسرانش جمال و علا جلوی وی ایستاده بودند تا مانع از تصویربرداری دوربین‌های تلویزیونی شوند.

قاضي احمد رفعت براي حسني مبارك حكم حبس ابد صادر كرد. همزمان با اعلام حکم، مردم در بیرون دادگاه به شادی پرداختند.


مردم در بیرون دانشکده پلیس نیز از تبرئه مبارک درمورد اتهامت مرتبط با فساد وی به شدت خشمگین بودند که نیروهای امنیتی با باتوم معترضان را متفرق کردند.

قاضي همچنين براي 6 معاون حبيب العادلي حكم برائت صادر كرد.

دادگاه امروز همچنين به اتهامات وارده به دو پسر حسني مبارك، علاء و جمال و تاجر فراري مصري حسين سالم كه  به جرم فساد اقتصادي متهم شناخته شده بودند، رسيدگي كرد كه در اين موضوع علاء و جمال مبارك تبرئه شدند و دادگاه آنها را از اتهامات مبرا دانست.

در همين حال، دكتر محمد ابوشقة وكيل متهمان در جمع خبرنگاران، اعلام كرد كه علت حكم برائت در حق معاونان العادلي اين است كه دادگاه شهادت شاهدان و دلايلي را كه دادستاني كل به دادگاه تقديم كرده بود را در حق آنها وارد ندانست و همچنين خروج اسلحه از انبارهاي سازمان امنيت مركزي و تيراندازي گلوله جنگي به سوي معترضان از سوي اين افراد را رد كرد.

با وجود صدور حكم حبس ابد براي حسني مبارك، ابهامات در خصوص آينده وي ادامه دارد.

برخي از منابع اعلام كردند كه وي دوران محكوميتش را در مركز پزشكي جهاني در قاهره بسر خواهد برد و برخي ديگر زندان طرة را محل گذراندن حكم معرفي كردند.

همچنين، خبرها حاكي از آن است كه همزمان با اعلام حكم حسني مبارك و نزديكانش در داخل صحن اصلي دادگاه، درگيري هاي شديدي بين مخالفان و موافقان حكم درگرفت و وكلاي قربانيان انقلاب مصر _ با فرياد "باطل، باطل"، در اظهارات رئيس دادگاه اختلال ايجاد كردند.

در پايان اين دادگاه، همچنين به متهمان اجازه فرجام خواهي در مورد حكم دادگاه داده شد كه طي روزهاي آينده به آنها رسيدگي خواهد شد.

العربیه خبر داد که سوزان مبارک همسر دیکتاتور در بیمارستان پس از شنیدن احکام دادگاه غش کرده است.

مبارک تحت تدابیر امنیتی با دستور قاضی به بیمارستان زندان "الطره" منتقل شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار