فاجعه بزرگ طبق پيش بيني براي فوتسال ايران رخ داد.

 به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران تيم ملي فوتسال ايران در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا سوم شد تا پس از مسابقات سال 2006 در تاشكند ازبكستان براي دومين بار قهرماني قاره كهن را از دست بدهد. قبل از شروع جام ملتهاي امارات و با توجه به شرايط تيم ملي فوتسال هم پيش بيني مي شد كه علي صانعي و شاگردانش نتيجه نخواهند گرفت اما صحبت هاي كارشناسان و اهالي مطبوعات ثمري نداشت و در نهايت تيم ملي ناكام و بزرگ جام ملتهاي فوتسال آسيا لقب گرفت.

شكست در جام ملتهاي آسيا تغييرات زيادي در كميته فوتسال ايران به همراه خواهد داشت. بدون ترديد مقصر اصلي اين ناكامي بزرگ عباس ترابيان است كه به دليل مشكلات شخصي اش با حسين شمس، اين مربي بزرگ، با تجربه و كار بلد را از تيم ملي فوتسال كنار گذاشت و علي صانعي جوان و كم تجربه را جايگزين او كرد.

تيم ملي فوتسال كشورمان با هدايت حسين شمس حتي در مسابقات جهاني هم تنه به تنه بزرگان فوتسال دنيا مي زد اما همانطور كه پيش بيني مي شد صانعي قدرت، توان و تجربه هدايت تيم بزرگ ايران را نداشت و نتيجه آن را همگان در جام ملتهاي آسيا ديدند.

تكليف صانعي كه مشخص است چرا كه او قبل از مسابقات هم اعلام كرده بود در صورتي كه تيم ملي قهرمان آسيا نشود، اولين نفري خواهد بود كه از تيم ملي مي رود. حالا ملي پوشان فوتسال ايران نتوانسته اند.

قهرمانی شان در قاره کهن را تکرار کنند و به همین دلیل صانعی به حرفی که زده عمل خواهد کرد و از تیم ملی فوتسال خواهد رفت اما وضعیت ترابیان بسیار سخت تر از صانعی است .

تمام انتقادات متوجه ترابیان است و فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده که او توانایی به اوج رساندن فوتسال ایران را ندارد به همین دلیل مدیران فدراسیون طی روز های گذشته جلسه ای با صادق درودگر رئیس سابق کمیته فوتسال ایران برگزار کردند تا او دوباره سکاندار این رشته جذاب، پرطرفدار و پرافتخار شود.

درودگر در مذاکراتش با رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده که در صورتی ریاست کمیته فوتسال را بر عهده خواهد گرفت که رئیس کمیته فوتسال نائب رئیس فدراسیون فوتبال شود تا امکانات و بودجه این رشته افزایش یافته و بتوانند در میادین بین المللی نتیجه بگیرند.

البته قبل از سفر تیم ملی به امارات برای حضور در جام ملت های آسیا هم مدیران فدراسیون فوتبال با درودگر مذاکراتی داشتند اما درودگر همه چیز را به پایان مسابقات جام ملتهای آسیا موکول کرده بود حالا که تیم ملی در آسیا نتیجه نگرفته کار ترابیان در کمیته فوتسال ایران تمام شده اما مشکل مدیران فدراسیون فوتبال این است که درودگر حاضر نیست با شرایط موجود کار کند و خواستار تغییرات اساسی در ساختار فوتسال ایران است تا این رشته را به جایگاهی که لیاقتش را دارد، برساند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار