رئیس فدراسیون تکواندو معتقد است، با توجه به حضور 2 تکواندو از هر کشور در المپیک تکواندو ، کار سخت تری نسبت به کشتی و وزنه برداری دارد.

سید محمد پولادگر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت:  چندان اهل پیش بینی مسابقات نیستم اما سعی می کنم در بازی های المپیک 2012 لندن بهترین و خوشرنگ ترین مدال را کسب کنیم و همه فعالیت ما برای موفقیت در میدان المپیک بوده و انتظارات هم همین است.

وی افزود: تکواندو در المپیک تنها 2 شانس حضورد ارد و سختی کار نیز اینجاست که مثل کشتی و وزنه برداری نمی توانیم تعداد ورزشکاران بیشتری داشته باشیم و باتوجه به مدال آوری تکواندو در بازی های گذشته انتظارات از این رشته بالا است .

*کره ای ها هم ریسک نکرده اند

 پولادگر گفت: برنامه قبل از بازی های المپیک تیم ملی اردوی تدارکاتی تیم ملی در کره جنوبی بوده زیرا کره ای ها ریسک نکرده اند و در اوزان ما بازیکن در المپیک ندارند فکر می کنم بهترین جایی که می شد اردو زد در همین کره بود.

وی اظهار داشت: تمرینات تدارکاتی ملی پوشان طبق برنامه ریزی قبلی در کره جنوبی دنبال می شود و بازیکنان شرایط خوبی دارند تا بتوانند در المپیک افتخار آفرین باشند.

* آرزوی میزبانی جهانی داریم

 پولادگر در خصوص میزبانی ایران در رقابت های  بین المللی تصریح کرد: ایران شرایط را برای میزبانی مسابقات را دارد البته همواره مشکلاتی در گذشته داشتیم اما می توانیم با تعامل خوب با وزارت ورزش و جوانان در آینده میزبان رقابت های  مهمی باشیم.

وی ادامه داد:  آرزوی میزبانی پیکارهای جهانی را داریم زیرا با توجه به علاقه مردم به رشته تکواندو و حساسیت به تیم های ملی ، قادر به جذب تماشاگر و بینده تلویزیونی بسیاری هستیم می توانیم میزبان مسابقات بزرگی در تکواندو در سالن 12 هزار نفری آزادی باشیم.
 
* بانوان مسیر مردان را طی می کنند

 رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان در مورد شرایط تکواندو بانوان گفت: از نتیجه تیم ملی بانوان در رقابت های قهرمانی آسیا راضی نیستم مربی کره ای بانوان خوب است و پیش از این بانوان وضعیت ضعیفی داشتند و محوریت حضور وی د رایران تا بازی های المپیک است.

وی افزود:  هم اکنون سعی داریم با تجربه ای که در بخش مردان درایم آن را در قسمت بانوان ادامه دهیم و برنامه های بزرگی برای این بخش داریم در گروه نوجوانان و در مسابقات جهانی و آسیایی یکی از مربیان بدون تجربه را اعزام کردیم که نشان از سرمایه گذاری فدراسیون دراین زمینه است.

*روی مربیان جوان سرمایه گذاری می کنیم

پولاد گر در خصوص رقابت های قهرمانی آسیا خاطر نشان کرد: بهترین های آسیا با نفرات المپیک شان در رقابت های قهرمانی آسیا حضور داشتند و از معدود تیم هایی بودیم که با نفرات امیدمان در این پیکارها شرکت داشتیم مسابقات  قهرمانی آسیا از سطح کیفی  خوبی برخوردار بود وبه هر حال ضریب ریسک تیم ملی ایران در این رقابت ها بالا بود در بخش نوجوانان نفرات اصلی را در پیکارهای قهرمانی جهان و نفرات دوم را در مسابقاتی آسیایی استفاده کردیم و نفرات کلیدی خود را به جز علیرضا نصر آزادنی در تیم ملی امید برای رقابت های قهرمانی آسیا در اختیار نداشتیم.

وی بیان داشت: در دوره گذشته مسابقات قهرمانی آسیا یوسف کرمی، کوروش رجلی، محمد باقر ی معتمد و فرزاد عبداللهی را داشتیم اما دراین دوره نفرات اصلی تیم ملی  حضور نداشتند ریسک دیگر ایران استفاده از مربیان جوان در تیم ملی بود ازمربیان کم تجربه ای بهره مند شدیم که باید در این رابطه سرمایه گذاری بیشتری شود تا در آینده بتوانیم در بخش بزر گسالان پشتوانه خوبی داشته باشیم به جز بیژن مقانلو، هادی افشار و مهدی بی باک برای نخستین بار در کادر فنی تیم ملی حضور داشتند .

پولادگر گفت: در بخش نوجوانان همه قهرمانانی نخستین تجربه شان را داشتند حضور آنها در این میدان برای کسب تجربه لازم بود فدراسیون با ریسک در این زمینه یک سرمایه گذاری و حرکت سازنده ای انجام داده است.

*کره ای ها باز هم بی قانونی کردند

وی افزود:  نکته قابل تامل در رقابت های قهرمانی آسیا حضور 9 داور کره ای بود در حالیکه همه کشورهای آسیایی از دو داور در رقابت های استفاده کردند

* شرایط ویتنامی ها مناسب نبود

 رئیس فدراسیون تکواندو در خصوص مشکلات به وجود آمده برای تیم ایران در رقابت های قهرمانی آسیا در ویتنام گفت: تا به حال چنین مشکلاتی را در مسابقات برون مرزی نداشتیم که از این تیم ایران سرقت شود.
این مشکلات به دلیل شرایط حاکم در اقتصاد ضعیف و اختلاف طبقاتی زیاد مردم این کشور به وجود آمده است شرایط اجتماعی ویتنامی ها باعث شده که آنها دچار مشکلات شدیدی باشند وبهترین شکار آن ها توریست ها شود.

ATU اشتباهات زیادی در ویتنام داشت

رئیس فدراسیون تکواندو کشورمان در خصوص میزبانی ضعیف مسابقات قهرمانی آسیا  در ویتنام و حرکت غیر قانونی آنها تصریح کرد: میزبانی ویتنام در رقابت های قهرمانی آسیا اصلا خوب نبود کاپ هایی که دراین مسابقات داده شد را ما حتی در رقابت های استانی هم مورد استفاده قرار نمی دهیم کیفیت نامناسب میزبانی تنها به اتحادیه تکواندو آسیا باز می گردد که در این مورد ضعیف عمل کرده و نباید به آنها چنین اجازه ای می داد تا برخلاف قوانین WTF کار کنند تیه کاپ های ارزان قیمت ویتنامی ها  از نداشتن آن بهتر بود که در روزهای آغازین مسابقات آسیایی آنها بی قانونی کردند.

وی گفت: اهدای کاپ به عنوان بخشی از تاریخ تکواندو محسوب می شود اما در حد یاد بود هم نبود مقصد چنین اتفاقاتی فقط اتحادیه تکواندو است که حجم رقابت های قهرمانی آسیا را در این دوره افزایش داده بود و علاوه بر مسابقات بزر گسالان ، پیکارهای پومسه و نوجوانان نیز همزمان برگزار شد و هر کشور حدود 85 تکواندو کار را در کاروان خود داشت.

رئیس فدراسیون تکواندو ادامه داد:  داور های مسابقات قهرمانی آسیا در مجموع خوب بود و هر روز با بررسی عملکرد داوران به اشتباهات داوران تذکرات دان  می شد اما برخی قضاوت های ضعیف هم مربوط به ا نتخاب نادرست ATU بود.

* تکواندو تنها رشته آکادمیک کشور است
 
پولادگر در مورد دانشگاه جامع علمی کاربردی تکواندو گفت: برای تقویت بنیه علمی مربیان پیشگام بودیم و کار دانشگاهی شدن رشته تکواندو را از سال 81 آغاز کردیم و با تصویب واحد های درسی از سال 83 رشته تکواندو در مقطع کاردانی زیر نظر دانشگاه علمی و کاربردی از دو سال  قبل آغاز به کار کرد و به صورت آکادمیک در مرکز فدراسیون تکواندو و دو مرکز استانی دیگر دانشجویان تحصیل خود را آغاز کردند و حاصل آن فارغ التحصیلی تعدادی از دانشجویان این رشته در حال حاضر است.

وی افزود:  موفقیت های بزرگی از لحاظ آموزش نصیب تکواندو شده است توانسته ایم باتصویب مقطع کارشناسی این رشته نیز آن را ازسال جدید به دوره تحصیلی اضافه کنیم و امیدواریم این مسیر موفقیت ادامه داشته باشد در تلاش هستیم در سایر مراکز استانی نیز چنین امکاناتی ایجاد کنیم.

پولادگر خاطرنشان کرد: پس از کره جنوبی مهد تکواندو جهان تنها کشوری هستیم که تکواندو را به صورت آکادمیک دنبال می کنیم و برای این موفقیت از رئیس آکادمی جهانی تکواندو نیز دعوت به عمل آمده تا درآینده ای نزدیک به ایران سفر کند در نظر داریم علاوه بر دانشجویان داخلی از خارجی ها هم پذیرش بگیریم./مح                                                                                       

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار