مهدی ساسانی كارشناس حمل ونقل در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره به احداث تونل خط تهران–تبریز در مناطق 17 و 18 شهرداری تهران گفت: بهتر است به جای عبور قطار راه آهن از این تونل به سمت ایستگاه میدان راه آهن، یک ایستگاه کوچکي در غرب تهران احداث شود و برای حل مساله مزاحمتهای راهآهن به جای انتقال قطار به زیر زمین، اصلا قطار وارد محدودهی شهری نشود.با اتصال شبکه مترو به این ایستگاه،مسافران می توانند در غرب تهران با تغییر وسیلهی خود با استفاده از مترو به مسیر خود ادامه دهند.
وی ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت مجزای حمل ونقل در داخل و خارج شهر تهران گفت: شهرداری تهران به آسانی قادر است از این تونل برای توسعه شبکه مترو تهران استفاده کند.
وی تصریح کرد: با توجه به ضرورت رعایت اصول پدافند غیر عامل در پروژههای جدید لازم است به جای توسعه ایستگاه راه آهن کنونی تهران، نسبت به احداث یک ایستگاه کوچک در غرب تهران اقدام شود. با این کار سطح آسیب پذیری شبکه راه آهن کاهش یافته و ضمن کاهش هزینه ها، ایمنی و خدماترسانی به مسافران تسهیل می شود.