تيم ملي فوتسال در مصاف با تيم ملي تايلند در مرحله يك چهارم نهايي از صعود به فينال بازماند. عوامل مختلفي را مي توان عامل اين ناكامي دانست.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران: هيچ كس تصور نمي كرد تيمي كه ساليان سال  عنوان قهرماني آسيا را در اختيار داشته و در مرحله مقدماتي جام ملت ها با فاصله بسيار زياد حريفان خود را شكست مي داده، در مرحله يك چهارم نهايي جام ملت هاي آسيا ناگهان از صعود به فينال بازبماند در اين ناكامي نمي توان يك نفر را مقصر دانست و عوامل بسياري در ناكامي تيم ملي در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا مؤثر است.
1) عباس ترابيان، رييس كميته فوتسال از سال گذشته با اصرار زياد  تغييرات گسترده اي را در تيم مسي ايجاد كرد اين در حالي است كه تيم هاي سطح ا ول دنيا كه براي قهرماني جهان مي جنگند در آستانه سال جام جهاني حداقل از دو سال قبل تيم ملي فوتسال كشورشان را به ثبات مي رسانند.
يكي از اين تغييرات بر كناري حسين شمس سرمربي تيم ملي فوتسال بود. اين مربي حاشيه ساز فوتسال هميشه با مصاحبه هاي تند خودجو فوتسال را بر هم مي زد ولي با  تمام اين شرايط سال ها در تيم ملي نتيجه گرفته و علاوه بر قهرماني هاي متعدد در آسيا عنوان چهارمي جهان را هم در اختيار دارد. ولي ترابيان بعد از مصاحبه هاي متعدد شمس عليه رييس كيمته فوتسال در نهايت شمس را از سمت خود بركنار كرده و سازمان تربيت بدني هم از او حمايت كرد با كنار گذاشتن شمس علي صانعي سرمربي تيم ملي فوتسال شد. ولي علي صانعي در طول يكسال در بازي هاي تيم ملي نتايج درخشاني كسب نكرد و هر بار به بهانه اي نتايج ايران را توصيه مي كرد.
2) بازگشت جورانديرو، سرمربي كه در سال 2006 باعث از دست رفتن قهرماني ايران در آسيا شده بود حاشيه هاي زيادي را به همراه داشت. بعد از  عملكرد ضعيف جورانديرو در مسابقات جام ملت هاي آسيا او به تيم ملي اميد رفته و ملي پوشان جوان را تحت نظر گرفت. دقيقاً در سالن كه عباس ترابيان اين مربي را به تيم ملي و علي صانعي به عنوان مشاور و دستيار مربي تحميل كرد بار ديگر شاهد از دست رفتن قهرماني ايران در مسابقات آسيايي بوديم حضور علي صانعي مصداق ضرب المثل "آشپزكه دو تا بشه غذا يا شور ميشه يا بي نمك" است. علي صانعي رابطه چندان خوبي با جورانديرو نداشت ولي براي بر هم نزدن جو تيم ملي اختلافش با جورانديرو را تكذيب مي كرد. ولي در نهايت تيم ملي از همين نقطه ضربه خورده و بدشانسي اين مربي دوباره دامنگير تيم ملي فوتسال شد.
3) بازيكنان تيم ملي فوتسال در اين بازي براي رسيدن به هم پاس نمي دادند. در چندين صحنه در صورتي كه بازيكنان تيم ملي پاسكاري مي كردند مي توانستند در واژه تيم ملي تايلند را باز كرده و اختلاف خود را بالا ببرند. ولي بازيكنان تيم ملي فوتسال از دقيقه اول عصبي بازي كرده و در وقت اضافه استرس بالايي داشتند به  همين دليل بدون هيچ تمركزي پراكنده بازي كرده و نتوانستند خط دفاعي منسجمي داشته باشند در اين بازي مصطفي نظري هم عملكرد ضعيفي داشته و نتوانست در حد خود ظاهر شود.
4) بازي هاي سنگين تيم ملي فوتسال در سه ماه اول سال تأثير مستقيمي روي عملكرد تيم ملي داشت بازيكنان از ابتداي سال در ميادين مختلف مانند بازي با ازبكستان، تورنمنت چين،‌مسابقات غرب آسيا و ...با چندين حريف آسيايي خود به ميدان رفتند. ولي اين تيم ها در حد ايران نموده و پيروزي هاي ايران باعث غرور ملي پوشان شد. ايران در اين بازي ها در برابر تيم هايي مانند فلسطين و لبنان به ميدان رفت. تيم هايي كه حتي در رده بندي جهاني در ليست 50 تيم اول هم  حضور نداشتند به همين دليل در مسابقات جام ملتهاي آسيا نتوانستند كاري از پيش ببرند و از صعود به فينال بازماندند.
5) ويكتور هرماش؟؟سرمربي تيم ملي فوتسال سابقه فعاليت در تيم ملي ايران را داشته و شناخت خوبي از ملي پوشان دارد. به همين دليل برنامه ريزي دقيقي براي ايران داشته و با چنين بازيكنان توانست اين بازي را به نفع خود به پايان رسانده قدرت خود را به تيم ملي ايران نشان دهد.
6) بازيكن تيم ملي تايلند "ام" چند ماه پيش در پرسپوليس حضور پيدا كرد.
اين بازيكن در زمان حضورش در ايران به دليل پرداخت نكردن هزينه هاي هتل نمي توانست از محل زندگي خود خارج شود در نهايت هم از ايران ديپورت شد.
به همين دليل اين بازيكن ستاره تيم ملي تايلند برابر ايران بود و در برابر ايران خوب درخشيده و 3 گل به ثمر رسانده تا به اين نحو از ايران انتقام بگيرد.
با تمام اين اوصاف تيم ملي ايران مي تواند با يك برنامه ريزي مناسب بار ديگر خود را آماده كرده تا بعد از پشت سر گذاشتن مسابقات جام جهاني بار ديگر در مسابقات سال آينده سلطه از دست رفته خود را در آسيا به دست بياورد. ولي اين امر در صورتي محقق مي شود كه برنامه ريزي حرفه اي براي تيم ملي در نظر گرفته شود./با
برچسب ها: آسیا ، فوتسال ، شمس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۳ خرداد ۱۳۹۱
ممنون عزيزم اطلاعات جالبي بود
آخرین اخبار