یک کارشناس حمل­ و­ نقل افزایش قیمت بنزین و ارتقای بهره ­وری شبکه ریلی را دو عامل اساسی برای افزایش سهم ریل از ترانزیت کالا و مسافر ارزیابی کرد.


مهاجر كارشناس حمل­ ونقل در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: اگر به جای واردات بنزین و توزیع ارزان آن در میان مردم اولویت را به گسترش شبکه ریلی می­دادیم، مشکلات راه­ آهن تا کنون حل شده بود و صنعت خودروسازی کشور هم به سمت تولید خودروهای کم مصرف حرکت می­کرد.

وي اظهار داشت : هم اکنون به علت قیمت بالای بنزین در اروپا، صنعت خودرو سازی ماشین­هایی با مصرف زیر 4 لیتر در هر 100 کیلومتر تولید می­ کند، اما محصولات نهایی کارخانه­ های خودورسازی کشور در همان ابتدا مصرفی در حدود 10 لیتر دارند. در بخش ریلی هم سوخت ارزان سبب افزایش حجم ترانزیت کالا از طریق جاده شده است که خسارات زیادی به کشور وارد می­ کند.

وی با تاکید بر استفاده از شبکه ریلی در ترانزیت جاده­ای، افزایش بهره­ وری شبکه راه­ آهن و اولویت دادن به آن را ضروری دانست و گفت: اگر بهره­ وری شبکه ریلی افزایش یابد، کالا و مسافر خود به خود به سمت آن خواهد آمد و سهم آن از ترانزیت کالا و مسافر بیشتر خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار