وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت: در فروردين و ارديبهشت امسال 3 ميليارد دلار محصولات غير نفتي صادر شد که در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته 30 درصد رشد يافته است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي غضنفري افزود:در دوماه گذشته به جز صادرات برخي فراورده هاي نفتي همچون پتروشيمي و ميعانات گازي صادرات ساير کالاها با رشد همراه بود .
وي در خصوص روند خريد تضميني گندم از کشاورزان هم گفت: شرکت بازرگاني دولتي براساس فرمول خريد تضميني از گندمکاران تاکنون نزديک به 1 ميليون تن گندم خريداري کرده است .
وزير صنعت ، معدن و تجارت با بيان اينکه تا کنون حدود 400 ميليارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است افزود : براساس قولي که به کشاورزان داده بوديم ، حداکثر 48 ساعته پول گندم هاي خريداري شده به کشاورزان پرداخت مي شود .
وي با بيان اينکه 130 مرکز خريد عمليات خريد گندم از کشاورزان را انجام مي دهد گفت : آمادگي براي افزايش مراکز خريد تا 700 مرکز وجود دارد.
غضنفري در خصوص تصويب افزايش 250 ريال به قيمت خريد گندم تصريح کرد : بتازگي 250  ريال به عنوان پاداش توليد  براي خريد گندم تصويب و قرار شد به همه کشاورزان حتي کساني که قبلا گندم خود را فروخته اند  پرداخت شود.
وي ظرفيت سازي ها براي خريد گندم را مطلوب توصيف کرد و گفت : اکنون امکان ذخيره سازي 10 تا 11 ميليون تن گندم در سيلوهاي استاندارد وجود دارد و بخش خصوصي هم ظرفيت هاي خوبي ايجاد کرده است که مي توان در صورت نياز از انها استفاده کرد.
وزير صنعت  ، معدن و تجارت درباره توسعه صنايع نوين در مناطق کمتر توسعه يافته هم افزود: وزارت صنعت ، معدن و تجارت تلاش مي کند با تشويق بخش خصوصي و بانک ها فرايند صنعتي شدن استان ها طي شود اگر طرح ها مربوط به مناطق کمتر توسعه يافته و محروم باشد و سرمايه گذار بخش خصوصي مراجعه نکند ما وظيفه داريم که با صد درصد سرمايه گذاري در اين مناطق کار را انجام دهيم.
وي افزود :بتازگي 12 طرح با فناوري بالا را فراخوان کرديم که حدود 100 ميليارد تومان سرمايه براي اين طرح ها نياز است که پيش بيني شده اين طرح ها در 8  استان که فرايند صنعتي شدن انها کمتر پيش رفته است يا در شهرهايي از برخي استانها که کمتر صنعتي هستند قرار است اين طرح ها انجام شود.
وي گفت : اين اولين فراخوان است و فراخوان ها تا پايان سال ادامه خواهد داشت و در قالب 10 ، 20 و 30 طرح براي سرمايه گذاري فراخوان داده مي شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار