63 درصد زمينهاي زراعي کشاورزان آذربايجان شرقي در مقابل خسارت ناشي از حواد بيمه هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر گفت: اين ميزان شامل 305 هزار و 135 هکتار از اراضي زراعي را شامل مي شود که توسط کاربران و کشاورزان آنها در مقابل حوادث بيمه شده اند.

محمديان افزود: اين ميزان در مقايسه با سال قبل نزديک به 20 درصد رشد داشته به طوري که در سال 90 نزديک به 44 درصد شامل 297 هزار و 402 هکتار از زمين زراعي تحت پوشش بيمه بودند.

وي در مورد ساير بخشهاي کشاورزي و استقبال آنها از خدمات بيمه اي گفت: در بخش دام طي سال گذشته 3.8درصد دامها بيمه بودند که امسال و با مدت طي شده از سال 2.4 درصد دامهاي استان بيمه شده اند و استقبال از سوي دامداران نيز در اين بخش ادامه دارد.

محمديان اضافه کرد: کلني داران 59 درصد کلني ها ي صرفاً مدرن آذربايجان شرقي امسال براي استفاده از خدمات بيمه اي پيش قدم شده اند و روند بيمه گذاري در اين بخش نيز ادامه دارد.

وي با اشاره به اينکه بخش تيور کشاورزي 100 درصد بيمه هستند گفت: باتوجه به اجباري بودن بيمه در اين بخش اين رقم به 100 درصد رسيده است.

گفتني است : از بابت خسارتهاي وارده به کشاورزان تا شهريور سال 90 766 ميليارد ريال از محل بيمه هاي صورت گرفته به کشاورزان پرداخت شده که از مبلغ ياد شده نزديک به 179 ميليارد ريال به بخش زراعت، بيش از 81 ميليارد ريال به بخش دامي و مابقي به بخش طيور، زنبورعسل و آبزيان پرداخت شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.