حوزه هنری به مناسبت فرارسیدن سالگرد ارتحال ملكوتی حضرت امام خمینی ( ره) و سالروز نهضت 15 خرداد بیانیه ای صادر كرد .

به گزارش باشگاه خبرنگاران از  پایگاه خبری حوزه هنری ، در این بیانیه آمده است :

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز بیش از هر زمان دیگری انقلاب اسلامی ایران در جهان شناخته شده است؛ تحولات اخیر در منطقه و تاثیر پذیری انقلابیون كشورهای اسلامی همجوارمان از آرمان های بلند انقلاب اسلامی به خوبی موید این مطلب است. از سوی دیگر، آنگونه كه رهبر فرزانه انقلاب (دامت افاضاته) به درستی خاطر نشان فرموده اند «این انقلاب بدون نام امام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست.»

آری اكنون در سالروز نهضتی هستیم كه بزرگمردی از تبار سلمان و مالك و حبیب پرچم آن را برافراشت و به پشتوانه اسلام ناب محمدی (ص) چنان بیداردلانه قدم در راه گذارد كه امروز پس از گذشت چند دهه نتایج شگفت آور و بدیع آن مرزها را در می نوردد و تحولات انقلابی اش جهان را به تلاطم كشانده است.

 پس از رحلت مرجع عالیقدر شیعیان جهان آیت الله بروجردی (رحمه الله علیه) در فروردین سال 1340 هجری شمسی، نقش و حضور امام خمینی (ره) به عنوان مرجع عالم تشیع و رهبر نهضت اسلامی ، مبارزه علیه ظلم داخلی ، استعمار خارجی و استكبار جهانی پر رنگ تر از هر زمان دیگری شد.

 در آن روز هیچ كس گمان نمی كرد مردی چنین ساده كه تنها ابزارش ایمان بود و بس، بتواند تحولی به بزرگی انقلاب اسلامی ایران ایجاد كند و از گذر آن انقلابی جهانی به مثابه بیداری اسلامی رخ دهد.

باید  سالها می گذشت تا صدور انقلاب اسلامی به جهان، كه  حضرت امام (ره) آن را وعده داده بود، محقق شود؛ اكنون ما در پس از این سال ها نه در پایان راه، نه حتی در میانه آن بلكه درست در آغاز راه ایستاده ایم؛ تا نقش الگو سازی مان را برای كشورهای منطقه كه مشتاق درك درستی از آرمان های آن پیر سفر كرده هستند به خوبی ایفا كنیم.

هنرمندان و فرهنگ دوستان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بر خود لازم می دانند تا با تلاش های متعهدانه در پیشبرد آرمان های نافذ نهضت حضرت امام خمینی (ره) و  با هدایت مقام معظم رهبری در عصر حاضر، مردانه گام در راه داشته باشند و در تبیین هنری آن بی دریغ بكوشند. ان شاء الله/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.