رییس انجمن پرفیوژن امارات متحده عربی گفت: ايران از نظر درمان بيماري‌هاي قلبی در رديف کشورهاي پيشرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، محمدحسن کارگر در حاشیه برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی جراحی قلب و عروق رضوی در مشهد با بیان این مطلب افزود: ایران در مقایسه با دیگر کشورهای خاورمیانه از نظر درمانی در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

وی اظهارداشت: اعمال جراحي قلب بدون حضور پرفيوژنيست‌ها كه مسئوليت نظارت بر عملكرد ماشين‌هاي قلب و ريه مصنوعي، در حين عمل جراحي را به عهده دارند، امكان پذير نخواهد بود.

این عضو انجمن پرفیوژن ایران خاطرنشان کرد: پرفيوژنيست بايد زمينه كاملا ثابتي را براي جراح فراهم كند و در اعمال جراحي قلب، حيات بيمار به عهده پرفيوژنيست‌ها می‌باشد.

این متخصص ماشين‌هاي قلب و ريه افزود: برگزاری این چنین کنگره‌هایی موجب تبادل جدیدترین دستاوردهای علم پزشکی به خصوص جراحی‌های قلبی- عروقی می‌شود.

وی اذعان داشت: بهترین روش پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی- عروقی تغییر سبک زندگی در افراد و کاهش استرس در افراد و جوامع بشری است.

کارگر، بهترین روش برای کاهش بیماریهای قلبی و عروقی را ایجاد جامعهای سالم و آرام عنوان کرد و گفت: علل ایجاد استرس در جامعه باید شناسایی و رفع شود /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.