برای توسعه اقتصادی،ساختارهای تولید باید اصلاح شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، رییس اتاق بازرگانی ایران در مراسم همایش تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی در اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه دو نرخی شدن ارز به تولید کشور ضربه وارد نموده است گفت:بی ثباتی در اقتصاد کلان کشور مشکلاتی را ایجاد می کند.

نهاوندیان از دو رقمی بودن نرخ تورم کشور در طول 40 سال و ناتوانی در کاهش آن انتقاد کرد و افزود:متاسفانه در کشور ایران پول نفت در اقتصاد تزریق می شود تا زمانی که تورم دو رقمی باشد نمی توان از تولید کننده انتظار کالای رقابتی را داشت و این تورم دو رقمی موجب کاهش رقابت تولیدکنندگان داخلی با تولیدات خارجی می شود.

وی بیان داشت:در حال حاضر دولت با اختصاص تنها 2 درصد جایزه صادراتی به تولیدکنندگان می پندارد که توانسته راه چاره ای برای حمایت از تولیدکننده بیابد اما همه اقدامات باید به صورت ریشه ای رفع شود.

رییس اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه افزایش بهره وری نیازمند برنامه ریزی 5 تا 10 ساله است خاطر نشان کرد:هر روز با تغییر سیاست و تصویب برنامه های مختلف امکان برنامه ریزی صحیح و به موقع برای حمایت از تولیدکنندگان از بین می رود.

نهاوندیان با تاکید بر تغییر سیاست ها در فاصله مقتضی زمان افزود:مدیران اقتصادی کشور نامحرمان توسعه اقتصادی کشور نیستند و باید با تغییر سیاست ها و برنامه ریزی آنها نیز در جریان امور قرار گیرند.

رییس اتاق بازرگانی ایران با تایید بر ضرورت تامین امنیت تولید داخلی کشور گفت:با عادلانه کردن قراردادهای بنگاه های اقتصادی می توان به نوعی امنیت شغلی تولیدکنندگان داخلی را فراهم کرد.

نهاوندیان با انتقاد از تصور بانک ها مبنی بر اینکه دستگاه های حاکمیتی هستند افزود:بانک ها نباید به دلیل بدهکاری تولیدکنندگان آنها را ممنوع الخروج و متهم کنند و براساس فرمایشات رهبر انقلاب در سطح بین المللی باید بر حضور تولیدکنندگان کشور در صحنه اقتصاد بین الملل تاکید و توجه اساسی کرد.

وی ارتباط اقتصاد و سیاست را دوسویه بیان کرد و گفت:با رفع تحریم ها می توانیم امکان برداشت گام های قوی تر و بلند تر مدیران را برای توسعه اقتصاد کشور فراهیم نماییم.

رییس اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اصلاح فضای کسب و کار کشور تصریح کرد:دولت و مجلس باید

برای رقابتی شدن این فضا تاکید کنند.

نهاوندیان با انتقاد از زیاده خواهی ها از اقتصاد کلان کشور اظهار داشت:تا زمانی که چشمه های زیاده خواهی در اقتصاد کشور وجود دارد بنگاه های تولیدی کشور به سمت ابتکار حرکت نمی کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران بیان داشت:حمایت های ساختاری با حمایت موقت تفاوت دارد و اصلاح ساختارهای تولید به توسعه اقتصاد کشور کمک شایانی می کند و با اصلاح ساختارها می توان به ابتکار تولیدکنندگان احترام گذاشت.

وی افزود:براساس برنامه پنجم در حدود یک سوم رشد اقتصادی کشور با بهره وری حاصل می شود اما متاسفانه بنگاه های اقتصادی به دلیل مشکلات و سیاست های موجود در افزایش بهره وری تعادل ندارند./س

برچسب ها: اصفهان ، توسعه ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.