مدیركل سابق حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: این استان در مدیریت پسماند جایگاه خوبی در کشوردارد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان احمدر ضا لاهیجان زاده' در مراسم تودیع و معارفه مدیران كل محیط زیست استان در تالار شهروند اصفهان، اظهار داشت:با توجه به تنوع فعالیت ها، محیط زیست باید در تمام حوزه ها حضور داشته باشد.

وی اظهار داشت: زیرساخت های سندی اولین اقدامی بود كه در استان اصفهان برای مدیران دستگاهها اجرا و تصویب شد.

لاهیجان زاده در ادامه به طرح جامع كاهش آلودگی هوا اشاره كرد و گفت: الودگی هوای اصفهان از معضلات اصلی محیط زیست بود كه نیاز به بازنگری داشت و به تصویب كارگروه ملی كاهش آلودگی هوا در تهران رسید.

وی در ادامه به تهیه طرح مدیریت پسماند اشاره كرد و گفت: استان اصفهان در مدیریت پسماند جایگاهی خوب در كشور به دست آورده است.

مدیر کل سابق حفاظت محیط زیست استان اصفهان در ادامه به مصوبات سفرهای ریاست جمهوری در محیط زیست اشاره كرد و گفت: این مصوبات شتاب فوق العاده ای به اقدامات محیط زیست اصفهان داد.

وی در ادامه افزایش ادارات محیط زیست استان در شهرستانها، ایجاد زیرساخت های الكترونیك،احداث اولین مركز پایش آلایندهای زیست محیطی استان، ایحاد پاسگاهای محیط بانی و توسعه آنها را از دیگر اقدامات دوره مدیریت خود بیان كرد.

لاهیجان زاده افزایش مناطق شكار ممنوع، ایجاد نهضت كاهش انرژی در صنایع كشور، احداث 100تصفیه خانه فاضلاب در واحدهای تولیدی، طرح جامع كاهش آلودگی هوا و نظارت زیست محیطی بر صنایع بزرگ صنعتی در استان و استفاده از سوخت گاز را از جمله اقدامات محیط زیست استان اصفهان در این پنج سال برشمرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.