پیش نویس سند ملی راهبردی احیاء ونوسازی بافت های فرسوده با هدف و حدت رویه و ایجاد مدیریت یکپارچه در خصوص بافت های فرسوده شهری تدوین شد.

مجید کیان پور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بااشاره به اینکه پیش نویس سندملی راهبردی احیاء ، بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری تدوین شد گفت: این سند باموضوع ماده 16 قانون حمایت از احیاء و بهسازی و نوسازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری تدوین شده است .

وی در ادامه افزود: پیش نویس سند ملی راهبردی احیاء ونوسازی بافت های فرسوده با هدف و حدت رویه و ایجاد مدیریت یکپارچه در خصوص بافت های فرسوده شهری از جمله اقدامات مهم شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران به شمار می رود .

معاون وزیر راه وشهرسازی فاقد بودن سند اکثر واحدهای مسکونی واقع در بافت های فرسوده شهری را از جمله مشکلات پیش روی ساکنین در نوسازی واحد های خود برشمرد و گفت : شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران در راستای رسالت خود ماده 9 قانون حمایت از احیاء و بهسازی بافت های فرسوده شهری با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نسبت به تهیه دستور العمل این ماده اقدام نمود .

وی خاطر نشان کرد: امید است بااجرایی شدن سند اکثر واحدهای مسکونی واقع در بافت های فرسوده شاهد سرعت بخشیدن به نهضت نوسازی بافت های فرسوده در کشور باشیم .

کیان پور جلب مشارکت حداکثری مردم در نوسازی بافت های فرسوده را از جمله سیاستهای و خط مش های شرکت عمران و بهسازی برشمرد و اظهارداشت : در جهت تحقق این مهم و شرکت مادر تخصصی عمران وبهسازی شهری ایران با همکاری وزارت کشور آئین نامه تشکیل دفاتر خدمات نوسازی محلات را تدوین و جهت اجراء به شهرداران ابلاغ نموده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار