معاون پشتیبانی،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست كشور گفت: بیش از 1200 واحد آلاینده در اصفهان فعالیت دارند و 40 درصد از صنایع این استان آلاینده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان حسن شیخ نیا' دیروزدر مراسم تودیع و معارفه مدیران كل محیط زیست استان اصفهان افزود: استان اصفهان به لحاظ مهاجر پذیری و وجود صنایع بزرگ كشور از جمله استانهایی است كه مردم، مسئولین و سازمان محیط زیست كشور نگاه ویژه به آن دارند.

وی گفت: از اتفاقات خوب در استان اصفهان، انعكاس موفقیت های حوزه محیط زیست این استان توسط رسانه بوده است.

معاون پشتیبانی،حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینكه بیش از60 درصد صنایع فولاد سازی كشور در استان اصفهان است، گفت: در این استان در راستای محیط زیست و كاهش آلاینده ها اقداماتی خوب شده است اما باید تلاش شود كه آلاینده هاكاهش یابد و به صنایع سبز استان در این زمینه اضافه شود.

معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینكه شرایط آلودگی هوا منشا خارجی و داخلی دارد، گفت: برخی از همسایگان كه كشورشان منشاء ریز گردها و آلودگی است به این موضوع حیاتی اهمیت نمی دهند.

وی ابراز امیدواری كرد كه با گاز سوز شدن تمام نیروگاههای كشور و استان اصفهان با مساعدت وزیر صنعت،معدن و تجارت، مشكلات موجود در این زمینه نیز حل شود.

معاون پشتیبانی، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست به بكار گیری فناوری پیشرفته در سازمان محیط زیست اشاره كرد و گفت: این فناوری باید در جهت حفظ و حراست محیط زیست استفاده شود.

وی گفت: با برنامه ریزی، شناخت و اطلاعات كافی و با تعامل دستگاههای مختلف ومشاركت مردم باید به سوی توسعه و حفظ محیط زیست در استان اصفهان پیش رفت./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.