پنجمین شماره دو فصلنامه تخصصی «پژوهشهای میان رشته ای قرآن کریم» به همت معاونت فعالیتهای قرآنی سازمان فعالیتهای قرآنی دانشجویان کشور(جهاد دانشگاهی) منتشر شد.

به گزارش سرويس صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهي، سازمان فعالیت های قرآنی دانشجویان کشور دو فصلنامه تخصصی «پژوهشهای میان رشته‌ای قرآن کریم» در راستای منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به منظور اشاعه و گسترش مطالعات میان رشته‌ای در زمینه قرآن و ایجاد بستری مناسب برای کاربردی کردن مفاهیم، فرهنگ و پژوهش‌های قرآنی در سطوح مختلف سازمان‌ها و مؤسسات و همچنین انتشار نتایج پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن کریم به همت سازمان فعالیتهای قرآنی دانشجویان کشور(جهاد دانشگاهی) پایه‌ریزی و راه‌اندازی شده است.

 دو فصلنامه تخصصی «پژوهشهای میان رشته‌ای قرآن کریم» که از نیمه دوم سال 1387 فعالیت خود را زیر نظر اداره پژوهش سازمان فعالیتهای قرآنی دانشجویان کشور(جهاد دانشگاهی) شروع کرده است هر دوفصل یکبار منتشر می شود و تاکنون پنج شماره از این فصلنامه چاپ و منتشر گردیده است.

یادآور می شود، این دوفصلنامه دارای اعتبار تخصصی است ولی رایزنی‌های صورت گرفته با وزارت علوم و تحقیقات و فناوری نوید این را می دهد که این نشریه موفق به کسب اعتبار علمی - پژوهشی شود. در راستای جمع‌بندی، داوری مقدماتی و تعیین داور و دریافت نتایج داوری و ارسال نتایج، در دوفصلنامه شماره پنجم از بین 51 مقاله دریافت شده 36 مقاله در داوری مقدماتی توسط کارشناسان معاونت مردود اعلام شده است و تنها 15 مورد از مقالات برای داوری ارسال گردیده است و از بین این مقالات 12 مقاله، مورد پذیرش داور اول قرار گرفته و 5 مقاله نیز برای داوری فرجامی به داور سوم ارجاع گردیده است و در کل 35 نفر داور مقالات شماره 5 دوفصلنامه تخصصی «پژوهشهای میان رشته‌ای قرآن کریم» را مورد ارزیابی قرار داده اند و 8 مقاله را برای چاپ در این شماره برگزیده‌اند.

 لازم به ذکر است: این دوفصلنامه برای بهره‌برداری در سایت فصلنامه به آدرس: http://journal.quran.ir و پایگاه‌های: پایگاه مجلات نور: www.noormags.com ، بانک اطلاعات نشریات کشور: www.magiran.com، مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری: www.srlst.com، پایگاه اطلاع رسانی سازمان فعالیتهای قرآنی دانشجویان کشور: www.iska.ir، پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی: www.sid.ir در دسترس عموم پژوهشگران قرار گرفته است. عناوین مقالات پنجمین شماره دوفصلنامه تخصصی «پژوهشهای میان رشته ای قرآن کریم» عبارتند از: نقدی بر مقاله‌ «قرآن کریم و مهندسی اجتماعی» / فیاض رستمی یکتا،زمینه‌های حقوق تجارت الکترونیک در قرآن و سنت / پرویز باقری، دکتر سیاوش یاری، انسجام اجتماعی از منظر قرآن کریم / نصر الله نظری، واکاوی مؤلفه‌های روايي داستان‌هاي قرآن کريم / دکتر علی اصغر حبیبی، مجتبی بهروزی، ابراهیم خلیفه، بینامتنی قرآنی در مقامات ناصیف یازجی/ دکتر مرتضی قائمی، فاطمه محققی،بررسی ارتباط انسان با طبیعت از منظر معادشناسی در قرآن کریم/دکتر محمدرضا بمانیان، الهام صالح،بینامتنی اشعار عبدالوهاب البیاتی با قرآن کریم / دکتر طیبه سیفی، رابطه قرآن با روایات / دکتر علی نصیری. /عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار