تبریز/

نهضت امام خمینی، کارآمدی دین در اداره جامعه را ثابت کرد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی در شرایطی اتفاق افتاد که دو تفکر کاپیتالیسم و کمونیسم بر جهان حکمفرما بود و این انقلاب نشان داد که دین، قابلیت اداره جامعه و تامین سعادت و تعالی بشریت را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، احمد علیرضابیگی امروزدر جمع مردم شهر قره آغاج، با اشاره به تلاش های دشمنان برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی افزود: امروز نه تنها این اتفاق نیفتاده بلکه جمهوری اسلامی به یک ابرقدرت منطقه ای تبدیل شده که هیچ اقدامی در منطقه بدون دخالت ایران امکان تحقق ندارد.

وی با بیان این که ریشه تحولات منطقه، انقلاب اسلامی و نهضت امام خمینی است گفت: سقوط نظام مصر به عنوان نگبهان رژیم صهیونیستی، ضربه سختی به استکبار جهانی بود و این همان وعده ای بود که امام راحل تحقق آن را پیش بینی کرده بودند.

علیرضابیگی تصریح کرد: کشور ما از شرایط سختی عبور کرده که جز با تکیه بر آرمان های انقلاب اسلامی و تبعیت از ولایت فقیه میسر نبوده است.

وی با بیان این که تحریم موضوع ساده ای نیست افزود: دشمنان در سایه تحریم ها، انتظار داشتند که ملت ایران به وضعیت نفت در برابر غذا برسد اما در اوج ناباوری آنها، ما امروز به قابلیت های بالایی دست یافته ایم و دولت شرایط را به نحوی اداره کرده که مردم سنگینی و سختی تحریم ها را احساس نکرده اند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تبلیغات منفی در داخل و خارج کشور در خصوص هدفمندی یارانه ها گفت: دولت علیرغم انتظار دشمن و پیش بینی برخی افراد در داخل کشور، هم موضوع تحریم و هم طرح هدفمندی یارانه ها را با پشتوانه اعتماد مردم با موفقیت اداره کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتماد مردم به دولت از آنجا ناشی می شود که دولت ثابت کرده است منابع خود را به سمتی هدایت می کند که گرهی از مشکلات مردم باز کند از جمله در موضوع مسکن مهر و رفع دغدغه جوانان در این زمینه.

علیرضابیگی ادامه داد: تفکر دولت درواقع همان سفارش رهبری به همه دولت هاست که توسعه باید همراه با عدالت باشد و ما توسعه ای را که منجر به افزایش فاصله فقیر و غنی شود نمی خواهیم.

وی با بیان این که با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مردم در عمل ثروت نفت را در زندگی خود احساس کرده اند افزود: در گذشته بنا بر این بود که ثروت کشور در دست عده خاصی باشد و آنها مردم را اداره کنند اما دولت احمدی نژاد با این تفکر بیگانه است و اعتقاد دارد که خود مردم می توانند ثروت ها و منابع کشور را اداره کنند.

علیرضابیگی اضافه کرد: دولت به خاطر این تفکر بارها مورد انتقاد و تخریب قرار می گیرد لکن سوال این است که کدام کار مهم در این دولت روی زمین مانده که دولت های قبلی آن را انجام داده بودند

وی با بیان این که کارشکنی های مجلس هشتم موجب تاخیر در اجرای گام دوم هدفمندی یارانه ها شد ابراز کرد: این تاخیر به هیچ وجه به صلاح مردم و مملکت نیست و باید این جراحی اقتصادی به سرعت انجام شود.

علیرضابیگی ادامه داد: هدفمندی یارانه ها این موضوع را تعقیب می کند که قرار نیست هزینه مصرف عده ای اندک را اکثریت مردم بپردازند و هر کس باید به اندازه مصرف خود هزینه کند.

وی تاکید کرد: دولت آماده افزایش یارانه نقدی است به شرطی که با سرعت از مقطع اجرای هدفمندی یارانه ها عبور کنیم و به شرایط واقعی اقتصاد نزدیک تر شویم.

علیرضابیگی در ادامه تمرکز ثروت در نقاط مرکزی را موجب افزایش مهاجرت عنوان کرد و افزود: دولت با جدیت، ایجاد فرصت های عادلانه برای همه مردم ایران را تعقیب می کند و امیدواریم مجلس جدید در این مسیر همراه دولت باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.