قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تمامی دستگاههای متولی درامرمدیریت بحران خواست تا در انجام عملیات امداد رسانی صول حاکم بر مدیریت بحران را به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، احمد رضا شجیعی با تعریف نظریه (دکترین) مدیریت بحران در پوشش سریع امدادی به انواع حوادث و سوانح یاد شده گفت: دکترین مدیریت بحران مجموعه ای از اصول بنیادین امداد رسانی در حوادث است که تمامی منابع راهبردها سیاست ها، برنامه ها و اقداماتی ملی را جهت پشتیبانی اثر بخش و کارآمد از اهداف مدیریت بحران در امر امداد رسانی به آسیب دیدگان حوادث بسیج هدایت و به کار گیری می کند.
وی افزود: شاخص های یک دکترین موثر در مدیریت بحران شامل شاخص های یکپارچه سازی و هم افزایی، هماهنگی و هدایتگری، هدف محوری، شفافیت، مسئولیت پذیری راهبردی ، اثر بخش سازی مدیریت رویکرد آینده گرایانه، واقعیت گرایی و قابلیت تحقق شاخص مفهوم محوری است.
وی گفت: وقتی سازمانی امداد رسانی مدیریت بحران را به عنوان فرمانده مستقل حادثه، سانحه و یا فاجعه براساس کلیات و سیاستهای تعریف شده مدیریت بحران در منطقه بحران در منطقه آسیب دیده و متاثر از نوع حادثه بر عهده می گیرد، باید براساس شاخص های یاد شده راهبردی خود را برای اداره موثر و کارآمد بحران تدوین کند.
قائم مقام سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: براین اساس ، راهبردهای اولویت دار مدیریت بحران در پوشش امدادی به انواع حوادث و سوانح شامل راهبردهای پیشگیری از وقوع بحران ، رشد و توسعه پایدار و متوازن، پژوهش و آموزش، هماهنگی و تلاشها و فعالیتهای دستگاهها و نهادهای مربوطه در راستای پیشگیری از وقوع بحران، قوانین و مقررات و شیوه نامه های پیشگیری از وقوع بحران و نظام آمار و اطلاعات عنوان شده است. /ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار