با احداث 6 استخر خاکی در استان زنجان در پی آن هستیم که علاوه بر آبیاری تحت‌فشار به پرورش ماهی نیز برسیم.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران زنجان گفت: با توجه به اینکه احداث استخرهای خاکی برای متقاضیان هم هزینه کمتری را در پی دارد و هم فرد می‎تواند علاوه بر آبزی‌پروری به آبیاری تحت‌فشار نیز اقدام کند، در حال حاضر حدود 21 استخر در استان زنجان وجود دارد که از این تعداد حدود 6 استخر خاکی است که 4 استخر از این تعداد در شهرستان ماه‌نشان و 2 استخر دیگر نیز به شهرستان زنجان تعلق دارد.

صیادبورانی به مزیت‎های استخرهای خاکی اشاره کرد و افزود: با استفاده از این استخرمی‎توان گفت که ماهی نیاز کمتری به مواد غذایی خواهد داشت، چرا که خاک موجود در محیط، خود دارای موجودات زنده (حشرات آبزی) است که می‎تواند به عنوان مواد غذایی ماهیان مورد استفاده قرار گیرد.

وی از دیگر فواید استفاده دو منظوره از استخرهای بتونی و خاکی را در زمینه آبیاری تحت‌فشار دانست و ادامه داد: صرفه‌جویی در کودهای شیمیایی یکی از دستاوردهای استخرهای خاکی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: متقاضیان آبزی‎پروری می‎توانند با سرمایه‌گذاری در حدود یک میلیون تومان به احداث استخر خاکی بپردازند و سازمان نیز در جهت حمایت از این افراد تقریباً معادل یک میلیون تومانی را که برای احداث استخر هزینه می‌کنند را در قالب بچه ماهی به صورت رایگان به متقاضیان عرضه می‎کند./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.