نماينده ولی فقيه در بنياد شهيد و امو ايثارگران تصريح كرد: شخص مقام معظم رهبری، به يقين، اعلم حوزه‌های علميه در دنيا است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خراسان رضوي، حجت الاسلام و المسلمين رحيميان، در گردهمائي فصلي ائمه جماعات مساجد مشهد با اشاره به سالروز رحلت امام خميني (ره)، با تصريح اين امر كه به يقين اعلم حوزه‌های علميه در دنيا، شخص مقام معظم رهبری است، به مقايسه ويژگی‌های اشتراكي امام راحل با مقام معظم رهبري پرداخت و گفت: جامعيت امام خميني (ره) و مقام معظم رهبری، نخستين وجه اشتراك آن دو است.

وی با بيان اين كه حدود 20 اشتراك از ويژگي‌هاي اين دو بزرگوار را احصاء نموده است، افزود: در طول تاريخ حوزه‌های علميه، افرادی در يكی از زمينه‌های فقهی، اصولی، فلسفی ومسائل سياسي در اوج بوده‌اند اما فردی همچون امام خمينی (ره)، فيلسوف، مفسر، فقيهی اصولی و جامع جميع علوم اسلامی بود و در ساير عرصه‌ها به نقطه اوج رسيده بود و امروز اين جامعيت در حضرت آيت الله العظمی خامنه‌ای ديده می‌شود.

نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امو ايثارگران ، عدم اتلاف وقت را از ديگر ويژگي‌هاي مشترك بين امام خميني (ره) و حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي برشمرد .
وی درباره انتخاب حضرت آيت الله العظمی خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی از سوی مجلس خبرگان رهبری، يادآورشد: خانم مصطفوی دختر امام (ره)، به بنده گفت كه پس از بركناری آيت الله منتظری، خدمت امام راحل عرض كردم كه با اين اتفاق اوضاع چه خواهد شد، كسی را نداريم، ایشان در اين لحظه فرمودند: «چرا داريم؛ همين آقای خامنه‌ای».
رحيميان، انس با قرآن را از ديگر ويژگی‌های مشترك امام راحل و مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: امروزه به خاطر پيگيری‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، موج توجه روز افزون نسبت به قرآن كريم در جامعه ايجاد شده است.
نماينده ولی فقيه در بنياد شهيد و امو ايثارگران ، التزام عملی به احكام شرعی و اهتمام به قانون و امور اجتماعی را از ديگر موارد مشترك در ويژگی های امام راحل و رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: اين دو بزرگوار در كردار و رفتار خود به زهد و ساده زيستي و «اشداء علي الكفار و رحماء بينهم» عمل نموده‌اند.
رحيميان، در ادامه با اشاره به حديث «إذا نَزَلَتِ العاهاتُ وَ الآفاتُ عوفِیَ أهلُ المَساجِدِ»، اظهارداشت: امروزه غرب با استفاده از ابزارهای مختلفی همچون ماهواره، اينترنت در جوامع مختلف به تخريب دين و انسان و ايجاد بلا و آفت می پردازد كه بر اساس اين حديث شريف، تنها كسانی كه اهل مسجد هستند، در عافيت و سلامت خواهند بود.

نماينده ولی فقيه در بنياد شهيد و امو ايثارگران، منشأ شكل‌گيری انقلاب اسلامی و همچنین رمز پیروزی دفاع مقدس را حضور در مسجد عنوان و خاطر نشان كرد: خاستگاه و پايگاه شهدا نيز، مساجد بوده‌است./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.