كارشناسان برنامه ريزي آموزشي معتقدند چه وضعيت درسي فرزندتان خوب باشد و چه بد، كاري نكنيد كه در زمان انتظار براي كارنامه حساسيت ها و احساسات شما بيش از او باشد.

دكتر ليلي سليقه دار كارشناس برنامه ريزي آموزشي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اگر فرزندتان احتمالاً امتحانات را به خوبي پشت سر نگذاشته است ديگر تب و تاب شما فايده اي ندارد و لذا خط و نشان كشيدن و قول قرار هاي تهديد آميز براي روز دريافت كارنامه مشكلي را حل نمي كند.

وي گفت: بايد به فرزندتان بگوييد كه درس خواندن، امتحانات، كارنامه ها و چيزهايي از اين دست جزء فعاليت و وظايف اوست و بايد مسئوليت هاي اين امور را بر عهده بگيرد اين بدان معناست كه شما اعلام كنيد و بارفتارهايتان نشان دهيد كه هر كس زندگي خود را دارد و بايد در امور گوناگون زندگي خود جدي باشد.

وي افزود: گاهي در والدين به گونه اي رفتار مي كنند كه انگار همه چيز زندگي و حتي سرنوشتشان با درس خواندن و موفقيت تحصيلي فرزندانشان گره خورده است و با اين تفكر به حساسيت موضوع امتحان و كارنامه مي افزايد اين نكته به معناي بي تفاوتي نيست بلكه تاكيدي بر رفتار متعادل است.

** نكته هايي درباره آداب دريافت كارنامه و چگونگي برخورد با آن

سليقه دار كارشناس برنامه ريزي آموزشي در خصوص آداب دريافت كارنامه و چگونگي برخورد با آن بيان كرد: اگر احتمال مي دهيد فرزندتان نتايج مورد انتظار را كسب نكرده خود را براي منطقي با موضوع آماده سازيد و از رفتار هاي نامعقول و ناموجهي كه منجر به بروز آسيب هاي جدي براي دانش آموز يا پدر و مادر مي شود بپرهيزد.

وي افزود: سعي كنيد در همان روز و ساعت اعلام شده براي دريافت كارنامه همراه فرزندتان به مدرسه برويد اين موضوع به خصوص در دوره هاي راهنمايي و متوسطه اهميت بيشتري دارد.

وي در ادامه گفت: تصميم بگيريد در اولين فرصت بعد از گرفتن كارنامه با حوصله و دقت نتايج را ارزيابي و تحليل كنيد در صورت امكان از مشورت افراد متخصص و صاحب نظر نيز استفاده كنيد چرا كه هم در كارنامه دانش آموزان قوي و هم در كارنامه دانش آموزان ضعيف به طور معمول ناگفته هاي زيادي وجود دارد به عنوان مثال نمره 20 هيچ گاه بيانگر يادگيري كامل نيست.

وي تصريح كرد: بعد از ارزيابي و تحليل هاي خودتان بدون هيچ نوع تصميم گيري و يا وارد ساختن اتهامي به فرزندتان يك بار هم با خود او كارنامه را مرور و بررسي كنيد  در يك فضاي راحت و منطقي بچه ها گفته هاي زيادي خواهند داشت.

وي  يادآور شد، اين امرهم براي دانش آموزان قوي و هم براي دانش آموزان ضعيف پيشنهاد مي شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۱۲ خرداد ۱۳۹۱
سعي كنيد فرزندتان اين را درك كنندكه بايد مسئوليت كارشان را خودشان قبول كنند ولي نمره مهم نيست مهم سعي وتلاش وپشتكار آنهاست
آخرین اخبار