کارشناس فوتسال کشورمان گفت: تیم ملی فوتسال در صورتی که به دقت آسیب شناسی شود سال آینده جام دوباره به ایران بر می گردد.

سید مهدی ابطحی،  سرمربی تیم فوتسال حفاری خوزستان در خصوص بازی های ایران در رقابت های جام ملت های آسیا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در فوتسال نقاط ضعفی وجود دارد که در زمان پیروزی مشخص نمی شود زمانی که ایران برابر تیم های ضعیف به پیروزی می رسد این نقاط ضعف به قدرت خود باقی می ماند و برطرف نمی شود.

وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات تیم ملی فوتسال هم به بازی با تیم های ضعیف بر می گردد ما در برابر تیم های ضعیفی مثل کره،‌قطر و استرالیا با نتایج شگفت انگیزی به پیروزی رسیدیم همین مسئله باعث شد ضعف های تیم ملی به چشم نرسد.

وی تصریح کرد: بازی هایی با تیم های ضعیف از لحاظ روانی تاثیری بسیار روی تیم ملی داشته و بازیکنان تصور می ک نند در برابر هر تیمی می توانند عملکرد درخشان داشته باشند همین مسئله باعث شد بازیکنان مغرور شده و در برابر تیم های قوی تر نتیجه نگیرد.

ابطحی ادامه داد: ما قصد نداریم که فقط آمار بازی های تدارکاتی خود را بالا ببریم در جام ملت های آسیا انسجام تیمی تیم ملی فوتسال بر هم خورده بود ما در این بازی موقعیت های زیادی داشتیم که هیچ کدام از این موقعیت ها به ثمر نرسید من فکر می کنم اگر بازیکنان مقداری گذشت می کردند می توانستند گل های بیشتری به ثمر برسانند.

کارشناس فوتسال ادامه داد: در بازی آخر مقابل تایلند بازیکنان تیم ملی فوتسال از خود گذشتگی نداشته و فقط می خواستند خودشان به گل برسند به همین دلیل نتوانستیم طی یک کار گروهی به نتیجه خوبی برسیم در این شرایط علی صانعی مربی تیم باید دخالت می کرد.

وی ادامه داد: در نیمه اول نتیجه 3 بر یک نتیجه خوبی بود ولی علی صانعی باید به گونه ای برنامه ریزی می کرد که در نیمه دوم بازیکنان بیشتر از قبل روی ضربات گروهی کار کنند در صورتی که کارگروهی جدی گرفته می شد می توانستیم به راحتی گل های بعدی را به ثمر برسانیم.

وی تصریح کرد: البته یک بخشی هم نباید فراموش شود و آن هم بدشانسی ایران است در این بازی ما واقعا بدشانس بودیم گل های زیادی با بدشانسی از دست رفتند و می توانستیم به راحتی صعود کنیم.

وی در خصوص حضور علی صانعی در تیم ملی تصریح کرد: من بعید می دانم علی صانعی از تیم ملی فوتسال استعفا بدهد ولی زمانی که یک مربی باهوش در تیم ملی فعالیت می کند نباید او را تنها عامل ناکامی های ایران در جام ملت ها بدانیم در این بازی ها عوامل بسیاری دست به دست هم داد ولی نباید نقاط ضعف در زمان بردها نادیده گرفته شود.

وی گفت: تیم های برتر دنیا هم مانند بارسلونا زمانی که در یک سال 7 کاپ مختلف می برند به دنبال نقاط ضعف خود بودند تا در صورت افت سریعا آسیب شناسی کرده باشند ما هم باید در این شرایط تیم ملی را آسیب شناسی کرده تا سریعا به روزهای اوج خود دوباره بازگردیم./ق

برچسب ها: فوتسال ، ابطحی ، بازیکنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار