وزير صنعت ، معدن و تجارت در ادامه سخنان پيش از خطبه هاي نمازجمعه اين هفته تهران گفت: همه دستگاه ها از جمله دستگاه قضايي بايد کمک کنند تا بانک ها به فضاي گذشته برگردد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران،مهدي غضنفري با بيان اينکه پرونده تخلف بانکي به مانع بزرگي بر سر فعاليت هاي بانکي تبديل شده است افزود: به صلاح اقتصاد کشور نيست که بانک ها انقباضي برخورد کنند هر چند معتقديم که هيچگونه مشکلي در کار بانک ها وجود ندارد و فقط بايد به بانک ها جرأت داد که وارد ميدان توليد شوند. غضنفري گفت: سهولت در ارايه تسهيلات و تنوع بخشي به منابع مالي مي تواند اقتصاد ايران را به سمت رشد و پيشرفت سوق دهد چرا که حجم سرمايه گذاري هاي کنوني پاسخگوي نيازهاي بالفعل اقتصاد کشور نيست.
وي گفت: انتظاري که از وام گيرندگان مي رود اين است که تسهيلات دريافتي را در محل مورد انتظار مصرف و به بازپرداخت به موقع وام ها اقدام کنند.
غضنفري افزود: از توليدکنندگان نيز انتظار مي رود محصولات با کيفيت توليد کنند و مصرف کنندگان ايراني خريد و مصرف محصولات ايراني را به ساير محصولات ترجيح دهند.
وي به اتفاقات ماه هاي اخير در حوزه بازار و نيز افزايش سطح عمومي قيمت ها اشاره کرد و افزود: در اين مدت ارز رسمي 10 تا 15 درصد و در بازار غيررسمي حدود 60 درصد افزايش قيمت پيدا کرد که اين موضوع محدوديت هايي را در برخي از پرداخت هاي ارزي دولت ايجاد کرد ؛هرچند برخي از افزايش قيمت ها ناشي از افزايش قيمت جهاني بود.
غضنفري با بيان اينکه تلاش کرديم جهت گيري افزايش قيمت ها را تغيير دهيم گفت: دولت همچون پارسال 24 ميليارد دلار براي واردات مواد اوليه کشاورزي و صنعتي اختصاص داد که اين موضوع تأثير زيادي در بهبود روند توليد کالاهاي اساسي و در عين حال تنظيم قيمت در بازار دارد.
وي همچنين از طرح تشديد برخورد با متخلفان در بازار خبر داد و گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت علاوه بر ادامه کنترل بازار در خصوص تنظيم بازار ماه رمضان نيز برنامه هاي ويژه اي در دستور کار دارد.
وزير صنعت ، معدن و تجارت در ادامه با قدرداني از مقام معظم رهبري در خصوص حمايت هاي بي شائبه ايشان از توليد؛ به نامگذاري امسال اشاره کرد و افزود: ايران فرصت هاي بيشماري براي رشد و توسعه توليد دارد و بر اين اساس مي تواند فشار تحريم ها را به اهرمي براي سازندگي کشور تبديل کند .
غضنفري گفت: از ابتداي دولت نهم تاکنون 24 هزار واحد صنعتي ـ‌ معدني ايجاد و به بهره برداري رسيده است و دولت براي توسعه فعاليت ها در اين بخش 40 هزار ميليارد تومان براي سرمايه در گردش اين واحدها منظور کرده است.
وي همچنين تأکيد کرد: امسال سال تاريخي و بي نظيري براي توليد ملي و حمايت از کار و سرمايه ايراني خواهد بود./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار