وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتداي دولت نهم تاکنون، با ايجاد و بهره برداري از 24 هزار بنگاه بزرگ، متوسط و کوچک صنعتي و معدني، بيش از 500 هزار شغل پايدار در کشور ايجاد شده است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي غضنفري، پيش از خطبه هاي نمازجمعه تهران افزود: در اين زمينه، 55 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري و علاوه بر مشاغل پايدار ميزان قابل توجهي نيز مشاغل غيرمستقيم ايجاد شده است.
وي با ارائه گزارشي از وضع توليد برخي محصولات اساسي کشور گفت: پارسال، 14 ميليون تن فولاد خام در کشور توليد شد که 11 درصد بيش از سال 89 بود و حال آنکه نياز کشور بين 18 تا 19 ميليون تن است و براي خودکفايي در اين زمينه طرحهاي بسيار خوبي داريم.
وزير صنعت، معدن و تجارت، ميزان توليد محصولات فولادي را در سال گذشته، 17 ميليون تن با هفت درصد رشد و ميزان توليد سيمان را 67 ميليون تن با حدود هشت درصد رشد برشمرد که 15 درصد از آن صادر شده است.
غضنفري گفت: در توليد کاشي رتبه جهاني بسيار خوبي داريم به نحوي که پارسال 290 ميليون متر مربع توليد کرديم که در مقايسه با سال 89 سه درصد افزايش نشان مي دهد.
وي ميزان توليد خودروي سواري را در سال گذشته ، يک ميليون و 400 هزار دستگاه با رشد حدود 5 درصد در مقايسه با سال 89 اعلام و اضافه کرد: در توليد آلومينيوم ، مس ، سرب ، روي و محصولات اساسي ديگر نيز پارسال رشدي در حدود پنج تا 15 درصد داشته ايم.
غضنفري گفت: البته در کشوري با حدود 70 هزار بنگاه کوچک ، متوسط و بزرگ اقتصادي ، صنعتي و معدني ممکن است برخي نيز  مشکلاتي داشته باشند که  اين  بخش  را جدا کرده ايم و براي رفع آن  برنامه ويژه اي داريم .
وي افزود: اين ‌آمارها  نشان مي دهد که با پشتيباني هاي لازم ، سال 90 سال توليدات مؤثري بوده است و البته هر قدر بيشتر پيشتباني کنيم توليد و اشتغال بيشتري خواهيم داشت و اين همان انتظار مقام معظم رهبري از ما در سال 91 است.
وزير صنعت ، معدن و تجارت افزايش ميزان توليدات کشور را ثمره انبوهي از سرمايه گذاريهاي جديد دانست و تأکيد کرد: امسال عرصه جهاد مقدسي است و سرمايه گذاري توليد و اشتغال در مقايسه با سال 90 بايد افزايش يابد./عب
برچسب ها: صنعت ، معدن ، تجارت ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار