رئیس‌جمهور اکوادور بر حمایت کامل این کشور از ریاست ایران بر جنبش تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از مطبوعات آمریکای لاتین ؛  "علی سعیدلو"، معاون امور بین‌الملل رئیس‌جمهور ایران، در جریان سفر به چند کشور آمریکای لاتین ، روز گذشته با استقبال رسمی "مارکو آلبوما"، قائم مقام وزیر خارجه اکوادور، وارد کیتو، پایتخت این کشور شد.

معاون امور بین‌الملل رئیس‌جمهور در ملاقات با "رافائل کوره‌آ"، رئیس‌جمهور اکوادور، ضمن ابلاغ سلام‌های گرم احمدی‌نژاد، پیام کتبی وی مبنی بر دعوت از کوره‌آ جهت شرکت در اجلاس آتی سران جنبش عدم تعهد در تهران را تسلیم رئیس‌جمهور اکوادور کرد.


براساس اين گزارش ، کوره‌آ نیز ضمن تشکر از دعوت احمدی‌نژاد و ابراز علاقمندی برای مشارکت در اجلاس تهران و سفر مجدد به ایران، اظهار داشت تمام تلاش خود را برای حضور در اجلاس تهران بکار خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور اکوادور همچنین به اهمیت بالای ظرفیت جنبش عدم تعهد در عرصه بین‌المللی اشاره و بر ضرورت استفاده بیشتر از توانایی‌های این جنبش در محیط بین‌الملل و در راستای احقاق حقوق ملل جهان و لزوم احیای نقش پررنگ آن برای تحقق و تحکیم مبانی صلح، دمکراسی و عدالت تاکید کرد.

وی افزود: به همین دلیل و به منظور تحقق اهداف فوق، دولت اکوادور از جمهوری اسلامی ایران  طی دوره ریاست بر این جنبش حمایت کامل خواهد کرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار