"كاظم راست‌گفتار" با استفاده از فرمول رايج ساده سينمايي در فيلم"چك" همچنان سر دوراهي سينماي تجاري و فرهنگي باقي مانده است.

محمدرضا لطفي،عضو انجمن منتقدان سينماي ايران،در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص رتبه‌بندي فيلم "چك" در بين آثار ديگر كاظم راست‌گفتار،گفت:برخلاف نظرات برخي از منتقدان،معتقدم اين فيلم به لحاظ فيلم‌نامه و ساختار بهترين فيلم راست گفتار نيست،اما در مقايسه با فيلم‌هايي چون "زنان ونوسي و مردان مريخي" و همچنين‌ "پسر تهروني" جهش رو به بالايي داشته است.
وي ادامه داد:كاظم راست گفتار در فيلم "چك" تلاش كرده است،از سينماي تجاري فاصله بگيرد؛اما متاسفانه از فرمول‌هاي رايج سينمايي يعني ايجاد موقعيت ساده و قرار دادن چند كاراكتر دركنار هم سود برده است.
لطفي تصريح كرد:يكي از ايرادهاي فيلمنامه،شخصيت پردازي نامناسب آن است و همچنين از طرفي مي‌توان ضعف فيلمنامه را در غيرقابل باور بودن برخي از صحنه‌ها و ديالوگ‌ها شاهد بود.
وي اظهارداشت:متاسفانه كاظم راست‌گفتار بر سر دوراهي سينماي فرهنگي و تجاري مانده است و اين نوع نگرش كه دغدغه‌هاي اجتماعي را به صورت سرگرم‌كننده نشان مي‌دهد، در فيلم‌هاي او وجود دارد.
  


لطفي خاطر نشان كرد:مبتذل نبودن فيلم "چك" يكي از شاخصه‌هاي آن است كه با حمايت‌هاي خصوصي توانسته علاوه بر يك فيلم سرگرم‌كننده،پيام فرهنگي براي مخاطب داشته باشد./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار