از سوي شهرداري تهران آخرین جزئیات نحوه برگزاری وی‍ژه ‌برنامه‌های بیست و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامي تشریح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، مجتبی عبدالهی با اشاره به اينكه هر ساله اقدامات شایسته ای از سوی شهرداری تهران در محوطه مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) صورت می گیرد گفت: بنا بر اظهارات مسئولان مربوطه بخش عمده ای از خدماتی که در مرقد مطهر امام(ره) ارائه می شود از سوی شهرداری تهران است.بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته نیز زائران و مردم از نقاط مختلف کشور ، رضایتمندی کاملی حاصل شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به خدمات رساني ناوگان حمل و نقل عمومی در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) اظهار داشت: در بخش حمل و نقل 300 دستگاه تاکسی ون برای انتقال زائران ، 150 دستگاه تاکسی ون برای ستاد گمشدگان و ناوگان اتوبوسرانی هم با بیش از 4 هزار و 200 دستگاه اتوبوس به زائران خدمات رسانی می کنند.

عبدالهی ادامه داد: از 4 هزار و 200 دستگاه اتوبوس یاد شده ، 1500 دستگاه در 70 میدان اصلی و پایانه شهر ، 1700 دستگاه اتوبوس در پایگاه های بسیج ، سپاه و مساجد مختلف و 1000 دستگاه هم در سطح شهر آماده انتقال زائران هستند.

معاون شهردار تهران با اشاره به فعالیت 24 ساعته متروی تهران در روزهای 12 ، 13 و 14 خرداد ماه ، تصریح کرد: مقرر شده برای انتقال زائران مرقد مطهر امام خمینی (ره) هیچ گونه بلیطی از مسافران مترو دریافت نشود و ضمن اینکه سرفاصله حرکت قطارهای مترو نیز به 4 دقیقه می رسد.

وی با بیان اینکه نیروهای شهرداری منطقه یک در جماران مشغول خدمات رسانی می شوند ، گفت: 21 منطقه دیگر به طور کامل در اطراف حرم امام راحل مستقر هستند و بر اساس نقشه های از پیش تعیین شده ایستگاه های پذیرایی و فرهنگی ایجاد کرده اند.

وی تصريح كرد:شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل ضمن برپایی ایستگاه صلواتی و فرهنگی ، کار جمع آوری ، کنترل و نظارت دست فروشان و سد معبری که احتمال دارد شکل بگیرد را بر عهده دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: شرکت شهر سالم نیز در این ایام در آماده باش کامل به سر می برد و با 10 دستگاه آمبولانس و 40 نفر کادر پزشکی آماده ارائه خدمات به زائران است.

وی از پیش بینی 500 هزار بسته پذیرایی توسط سازمان میادین ، یک میلیون بطری آب معدنی و 110 هزار پرس غذا برای زائران خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در مراسم امسال بیش از 2 میلیون زائر درمرقد مطهر امام راحل حضور یابند که ستاد برگزاری مراسم از آنها پذیرایی خواهند کرد.

عبدالهی با اشاره به افزایش ظرفیت پارکینگ ها گفت: برای 4 هزار و 200 اتوبوس و خودروی سواری که با کارت تردد وارد می شوند پارکینگ پیش بینی شده است.

وي ادامه داد: اتوبوس هایی که از شهرستان ها به تهران اعزام می شوند نیز در محل جاده ای که در غرب ورودی حرم به سمت اسلامشهر در حال احداث است مستقر می شوند و با توجه به اینکه این جاده هنوز آسفالت نشده است ، از 15 دستگاه خودروی آب پاش استفاده می کنیم.

وی با اشاره به وجود سرویس های بهداشتی سیار در محل برگزاری مراسم ، گفت: 1350 دستگاه سرویس بهداشتی سیار از سال های گذشته وجود دارد و ما امسال احداث 1300 سرویس بهداشتی در 7 مکان را در دستور کار قرار دادیم که برای مراسم امسال 650 چشمه از این سرویس ها به بهره برداری می رسد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به نصب2 پرچم 70 متری با عنوان اقتدار و عزت میهن اسلامی در 2 سوی حرم مطهر اذعان داشت: بیش از 800 دستگاه چادر تشکیلات ستاد بحران در 4 بوستان بزرگ اطراف حرم از جمله شهید کاظمی ، ولایت ، آزادگان و اطراف حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برپا می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بيان اينكه نیروهای سازمان از هم اکنون در محل برگزاري مراسم حضور دارند، خاطر نشان كرد: 400 نیروی سازمان آتش نشانی شهرداری تهران با 71 خودروی سنگین و 52 خودروی سبک به صورت آماده باش قرار خواهند داشت..

برگزاری تور دوچرخه سواری ولایت

سید محمدهادی ایازی هم در ادامه از برگزاری تور دوچرخه سواری ولایت خبر داد و گفت: به همت سازمان ورزش شهرداری تهران تور دوچرخه‌سواری ولایت را برگزار مي شود و اختتامیه این تور 14 خرداد در حرم مطهر صورت می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: برگزاری مسابقات ورزشی در ایستگاه‌های فرهنگی 6 گانه و برنامه‌ریزی جهت حضور ورزشکاران از دیگر فعالیت‌های سازمان ورزش در این ایام به شمار می‌آید.
 
 معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت : سازمان فرهنگی و هنری نسبت به برگزاری برنامه‌های فرهنگی در فرهنگسرای رضوان واقع در بهشت‌زهرا(س) اقدام خواهد کرد و این برنامه از پنجشنبه 12 خرداد آغاز وتا دوشنبه 15 خرداد ادامه خواهد یافت.
 
وی ادامه داد: برگزاری شب شعر و خاطره با حضور شاعران و پیشکسوتان انقلاب اسلامی، نشست‌های معرفتی و حلقه‌های معرفتی، برپایی سامانه‌های نمایش خیابانی در نقاط اصلی شهربا محوریت یاد امام(ره) و تولید محصولات فرهنگی از دیگر اقداماتی است که با مسئولیت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار مي شود.
 
 ایازی با اشاره به اقدامات سازمان بهشت زهرا(س) تصریح کرد: فراهم کردن تمهیدات برپایی ایستگاه‌های فرهنگی 6 گانه در حرم مطهر، فضاسازی بهشت زهرا(س) با پیام‌ها و جملات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و ارایه خدمات و محصولات فرهنگی به زائران بهشت‌زهرا(س) عناوین مهمترین برنامه‌های سازمان بهشت زهرا (س) را به خود اختصاص داده است.
 
 ایازی تصریح کرد: اداره کل سلامت شهرداری تهران نسبت به برپایی غرفه سلامت در ایستگاه‌های فرهنگی مذکور، ارایه خدمات اولیه پزشکی به صورت رایگان به عموم زائران حرم مطهر و برنامه‌های اطلاع رسانی در خصوص بهداشت و سلامت شهروندی اقدام خواهد کرد.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های اداره‌کل امور بانوان گفت: برپایی غرفه امور بانوان درایستگاه‌های فرهنگی و ارایه خدمات به این قشر، عرضه کتب مربوط به نقش بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی و معرفی ظرفیت‌های ویژه شهرداری در حوزه امور بانوان، عناوین مهمترین برنامه‌هایی هستند که به همت اداره کل امور بانوان برگزار خواهند شد.
 
وی از برگزاری نماز جماعت در شب چهاردهم خرداد در حرم مطهر خبر داد و افزود: مرکز فعالیت‌های امور دینی شهرداری تهران مسئولیت برپایی نماز جماعت مغرب و عشا در شب چهاردهم خرداد را عهده دار شده و همچنين استقرار روحانیون در ایستگاه‌های فرهنگی به منظور پاسخگویی به سوالات زائران از دیگر اقدامات این مرکز محسوب می‌شود.
 
ایازی تصریح کرد: شرکت مترو تهران و حومه نیز نسبت به پخش فیلم‌های کوتاه و مستند از تلویزیون‌ ایستگاه‌های مترو همچنین فضاسازی تبلیغی ایستگاه‌های مترو با محوریت پیام‌ها و کلمات قصار امام‌ راحل (ره) و رهبر انقلاب اسلامی از مهمترین برنامه‌های این شرکت به شمار می‌رود.
 
معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات موسسه مطبوعاتی همشهری گفت: موسسه مطبوعاتی همشهری انتشار ویژه‌نامه سالروز ارتحال امام (ره) در تیراژ سراسری، چاپ و انتشار مطالب، خاطرات، مقالات مرتبط با امام راحل(ره) در مجلات وابسته همچنین انتشار مقالات و مطالب مرتبط با امام راحل(ره) در روزنامه همشهری را در دستور کار قرار داده است.
 
وی خاطر نشان كرد: درتمام تاکسی‌های تحت پوشش سازمان تاکسیرانی نیز پوسترهای ویژه ارتحال امام خمینی(ره) نصب می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار