گلوبال ريسرچ فاش کرد که قتل عام ساکنان روستاي حوله سوريه بر اساس يک طرح آمريکايي که کثيف ترين طرح تاريخ اين کشور بوده، صورت گرفته و هدف از آن جلب حمايت عمومي براي آغاز جنگ عليه دولت بشار اسد است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، گلوبال ريسرچ در گزارشي به موضوع قتل عام ساکنان روستاي حوله سوريه به ويژه کودکان پرداخته و گفته است با وجود آنکه غرب دولت سوريه را عامل اين کشتار مي داند و با جوسازيهاي رسانه اي روابط ديپلماتيک خود را با دمشق قطع کرده، اما اين اقدام وحشيانه بخشي از يک طرح معروف و دکترين نظامي آمريکا براي جنگ افروزي و براندازي دولتهاي هدف است که براي اجراي آن از کشتن غيرنظاميان بهره مي گيرد وحتي حاضر است شهروندان خود را نيز در اين راه قرباني کند و اين طرح را کثيف ترين طرح آمريکا دانسته است.

در دکترين نظامي آمريکا، حوادثي که تلفات سنگيني درپي دارند و طي آنها غيرنظاميان بيگناه کشته مي شوند، نقش محوري را برعهده دارد.

اين کشتارها به عنوان بخشي از عمليات هاي پنهاني، عمدا انجام مي گيرد و در آن دشمن (دولت هدف) مقصر اصلي وحشي‌گري ها قلمداد مي شود. هدف از اين اقدام، آن است که به بهانه امور بشردوستانه حمله نظامي در دستور کار قرار گيرد.

اين دکترين در سال 1962 براساس يک طرح سري پنتاگون که "عمليات نورث وودز" لقب گرفت، قرار بود غيرنظاميان کوباييساکن ميامي به عنوان بخشي از يک عمليات مخفيانه به قتل برسند.

هدف از اين کار، به راه افتادن موجي از خشم در روزنامه هاي آمريکا بود. قرار بود سپس اين کشتارها به دولت فيدل کاسترو نسبت داده شود.

هدف از اجراي اين طرح که "کِِنِدي" رئيس جمهور وقت آمريکا و "مک نامارا" وزير دفاع اين کشور حاضر به اجراي آن شوند، آن بود که حمايت عمومي براي جنگ با کوبا جلب شود.

در اوايل دهه 60 ميلادي، رهبران نظامي ارشد آمريکا پيش نويس طرحي را تهيه کردند که مردم بيگناه را بکشند و در شهرهاي آمريکا دست به اقدامات تروريستي بزنند تا به اين وسيله مردم از جنگ عليه کوبا حمايت کنند. اين طرح که "عمليات هاي وودز" ناميده شد، شامل ترورهاي احتمالي کوبايي ها، غرق کردن قايق هاي مهاجران کوبايي در آبهاي آزاد، هواپيما ربايي، منفجر کردن يک کشتي آمريکايي و حتي انجام ترورهاي خشونت آميز در شهرهاي آمريکا بود.

همانطور که گفته شد، هدف از اين طرح فريب دادن عموم آمريکائيان و جامعه بين الملل و جلب حمايت آنها براي به راه انداختن جنگ عليه رهبر کمونيست کوبا، يعني فيدل کاسترو بود که به تازگي به اين سمت رسيده بود.

سران نظامي ارشد آمريکا حتي قصد داشتند در اين راه چند نفر از نيروهاي نظامي آمريکا را نيز قرباني کنند.

آنطور که اسناد و مدارک نشان مي دهد، آنها گفته بودند؛ ما مي توانيم يک کشتي آمريکايي را در خليج گوانتانامو منفجر کنيم و کوبا را مقصر بدانيم.
انتشار فهرست قربانيان در روزنامه هاي آمريکا، باعث به راه افتادن موجي از خشم ملي خواهد شد.

بمفورد نويسنده و روزنامه نگار آمريکايي، مي نويسد؛ اسناد نشان مي دهد که "ستاد مشترک ارتش آمريکا طرحي را تهيه و تصويب کردند که ممکن است کثيف ترين طرح تاريخ دولت آمريکا باشد".

همان زمان شبکه خبري اي بي سي نيوز، تاکيد کرد؛ ارتش آمريکا مي خواست مردم را به جنگ با کوبا تحريک کند.

اسناد نورث وودز 1962، "توجيه براي مداخله نظامي آمريکا در کوبا" نام گرفت. اسناد بسيار محرمانه نشان مي دهد که آمريکا قصد داشت به طور مخفيانه بهانه هاي متعددي را که تجاوز به کوبا را توجيه مي کردند، مهندسي کند.

اين طرح ها که بخشي از برنامه سري ضد کاسترو بود، عمليات "مونگوس" نام داشت. اين عمليات نيز همانند عمليات نورث وودز، شامل ترور کوبايي هاي ساکن ميامي، فلوريدا و حتي واشنگتن، غرق کردن واقعي يا ساختگي قايق هاي مهاجران کوبايي، شبيه سازي حمله نيروي هوايي کوبا به هواپيماهاي غيرنظامي و حتي غرقکردن يک کشتي آمريکايي و سپس مقصر معرفي کردن کوبا، بود.

"بمفورد" مي نويسد؛ عمليات "نورث وودز"، کثيف ترين طرحي است که تاکنون توسط دولت آمريکا مطرح شده است.

با وجود آنکه اجراي اين عمليات منتفي شد، اما اصول اساسي آن يعني استفاده از مرگ غيرنظاميان به عنوان بهانه اي براي مداخله نظامي (به بهانه امور بشردوستانه) در چندين مورد بکار گرفته شده است.

اين گزارش سپس قتل عام ساکنان روستاي حوله را نيز در همين راستا ارزيابي کرده و گفته است؛ سوال اساسي اين است که آيا کشتار غيرنظاميان در ماه مي سالجاري ميلادي در روستاي حوله بخشي از عمليات مخفي برنامه ريزي شده براي جلب حمايت مردم به منظور حمله به سوريه است؟

با انتشار فهرستي از تلفات در روزنامه ها که موجي از خشم مردم را برانگيخت، دولت بشار اسد مقصر اين قتل عام معرفي شد، ضمن آنکه چندين کشور اروپايي به همراه کانادا و استراليا روابط ديپلماتيک خود را با سوريه قطع کردند.

آيا قتل عام حوله بخشي از عمليات پنهاني است که در آن ردپاي"عمليات نورث وودز" ديده مي شود؟
اين گزارش مي نويسد؛ قطعا هيچ مدرکي وجود ندارد که نشان دهد دولت عامل اين کشتارها بوده است.
علائم و مدارک مستندي از شورشيان سوري در مارس سال 2011 وجود دارد که تروريست هاي تحت حمايت قدرتهاي خارجي در کشتار غيرنظاميان بيگناه دست داشته اند.

منابع اطلاعاتي اسرائيل در آگوست سال 2011 تاکيد کردند که ناتو به صورت سازماندهي شده، جنگجويان تروريست را استخدام مي کند.
دفاتر ناتو در بروکسل و فرماندهي عالي ترکيه سرگرم تهيه طرح هايي براي انجام اولين اقدامات نظامي خود در سوريه هستند که قرار است سلاح هايي براي مقابله با تانکها و هلي کوپترهاي دولت سوريه، در اختيار شورشيان قرار دهند.

همچنين؛ طبق مذاکراتي که در بروکسل و آنکارا صورت گرفته، ناتو و ترکيه در تلاش هستند هزاران داوطلب مسلمان را از خاورميانه و جهان اسلام براي جنگيدن در کنار شورشيان سوريه استخدام کنند. ارتش ترکيه ميزبان اين داوطلبان خواهد بود، آنها را آموزش داده و به سوريه اعزام خواهند کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار