مديران و هنرمندان تئاتر با توجه به مشكلات اين حوزه و فاصله زياد تا ايده‌آل‌ها، هم‌پاي هم جلو نمي‌روند

محمودرضا رحيمي نويسنده، كارگردان و مدرس در رابطه با اهميت تئاتر دانشجويي و امكانات اين قشر براي اجرا‌هاي عمومي به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: در كشور ما تفاوتي را نمي‌توان بين تئاتر دانشگاهي و تئاتر حرفه‌اي قائل شد،‌بيشتر كساني كه در تئاتر حرفه‌اي حضور دارند از افشار تحصيلكرده‌ هستند و اين مسئله بسيار خوب است،‌اما مسئله اين جاست كه ما آكادمي تئاتر نداريم.
وي افزود:‌ فاصله ما تا ايده‌آل‌هايي همچون تشكيل سازمان تئاتر بسيار است و يكي از دلايل آن به هم‌پا نبودن هنرمند و مدير است.
رحيمي بيان داشت: در مسير تئاتر حرفه‌اي بايد امر آموزش دخيل باشد كه اين مشكل مي‌تواند از سوي دانشگاه‌ها حل شود، تئاتر يك مقوله زنده است و برخورد مخاطب با آن به سرعت برخورد با يك فيلم نيست.
وي ادامه داد: براي يك مخاطب تئاتري، از وقتي قصد تماشاي يك نمايش مي‌كند تا زماني كه به واقع به سالن‌هاي نمايشي رجوع كند، راه زيادي وجود دارد كه قابل مقايسه با تماشاي يك فيلم از سوي او نيست و همين مسئله تئاتر را متفاوت مي‌كند.
اين كارگردان در خصوص وضعيت كنوني تماشاگران تئاتر خاطر نشان كرد: متاسفانه ما از برنامه‌ريزي سه يا 4 ماه آينده اجراها هيچ گاه مطلع نمي‌شويم و مطمئن نيستيم كه چه نمايشي به صحنه مي‌رود، بنابراين به نسبت برنامه‌ريزي نادرستي كه داريم و بي نظمي كه در تئاتر شاهد آن هستيم، تماشاگران ما استقبال بسيار خوبي از نمايش‌ها مي‌ كنند/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار